سید جمیل احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه ماهه اول سال جاری، 47 دوره آموزشی، 95 هزار و 67 نفر - ساعت آموزش های مهارتی به زندانیان درسطح استان ارائه شده است.
وی هدف از ارائه این آموزش ها را ایجاد انگیزه، امید به زندگی و اشتغال زندانیان پس از آزادی عنوان کرد و ادامه داد: این آموزش ها در راستای انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان و به منظور کاهش آسیب های اجتماعی، توانمند سازی، ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، جلوگیری از گرایش به اعتیاد، بزهکاری، خلاف و بازگشت مجدد زندانیان به زندان انجام شده است.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای کردستان به نقش تأثیرگذار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار اشاره و اظهار کرد: به منظور توانمندسازی سربازان در دوره خدمت، کسب شرایط اشتغال و کاهش دغدغه آنان برای ورود به بازار کار پس از اتمام دوره سربازی، آموزش‌های مهارتی در پادگان‌های سطح استان به صورت گسترده ارائه می ‌شود.
احمدی افزود: در سه ماهه اول امسال، 20 دوره آموزشی برای پرسنل وظیفه، 46 هزار و 372 نفر- ساعت آموزش های مهارتی در پادگان های نظامی و انتظامی استان ارائه شده است.
در آموزشگاه های مراکز دولتی کردستان سالانه سه میلیون و 340 هزار نفر ساعت آموزش در 350 حرفه و 31 رشته مختلف و در آموزشگاه های بخش خصوصی نیز سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر ساعت آموزش در 213 حرفه و در 24 رشته مختلف انجام می شود.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.