به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی سخنران راهپیمایی روز قدس در شهرستان سروآباد اظهار کرد: مهمترین پیام دین اسلام شناخت چهره واقعی دشمنان و شناخت مکر و حیله آنها است و اینکه مسلمانان با هم متحد و یک صدا باشند و فریب توطئه های دشمنان را نخورند.
وی ادامه داد: آنچه که باعث پیروزی ملت ایران بر رژیم طاغوت شد، آنچه که باعث پیروزی انقلاب اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی شد و آنچه که باعث پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم های ظالمانه دشمنان شد، همین شناخت دشمنان بود که رهبر انقلاب، ملت همیشه در صحنه ایران و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی به خوبی مکر و حیله دشمنان را شناختند.
نماینده کردستان مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امروز زمان آن فرا رسیده که مسلمانان مکر و حیله دشمنان را بیشتر بشناسند و اتحاد، یکدلی، اخوت، برابری و همدلی خود را حفظ و تقویت کنند و بدانند که دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمانان دسیسه و توطئه چینی کردند و این همان پیام خداوند متعال به مسلمانان است.
وی روز قدس را روز حمایت از مظلومان جهان دانست و افزود: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی رهبر کبیر انقلاب به نام روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و همه ستم دیدگان جهان نامگذاری شده است، روزی که جهان اسلام باید متحد و یک صدا نفرت و انزجار خود را از جنایت های دشمنان سر داده و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دهند.
وی اضافه کرد: امروز فلسطین که مکان پیامبران الهی و بزرگان دین است، زیر سطله کثیف ترین رژیم قرار گرفته است، بنابراین همه مسلمانان باید به خود بیایند و تا آزادی قدس شریف از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند و به یقین بدانند که دشمنان برای نابودی ممالک اسلامی هجوم آورده اند.
ماموستا رستمی ادامه داد: امروز اگر در ممالک اسلامی فلسطین، سوریه، یمن، عراق، افغانستان و لیبی قتل و کشتار وجود دارد، پیکره جهان اسلام در خطر است چون که همه مسلمانان جهان مانند اعضای بدن هستند که اگر یکی از اعضای بدن آسیب ببیند، همه بدن ضربه خواهد خورد.
وی اضافه کرد: دشمنان اسلام از تجهیزات نظامی مسلمانان نمی ترسد، بلکه از اتحاد، همبستگی و وحدت مسلمانان هراس دارند و به هر قیمتی تلاش می کنند با ایجاد تفرقه و اختلاف و قتل و کشتار در ممالک اسلامی این اتحاد و یکدلی را از بین ببرد.
وی با محکوم کردن اقدامات تروریستی تهران گفت: دشمنان قصد دارند، در بین ملت ایران ایجاد تفرقه و اختلاف کنند و ملت ما را نابود کنند اما غافل از اینکه اتحاد و یکدلی که در بین ملت ایران وجود دارد، گسستنی نیست و ملت ایران همچون گذشته به مکر و حیله دشمنان آگاه است.
نماینده کردستان مجلس خبرگان رهبری افزود: کشور ایران یک دولت آزاده، صلح جو و عدالت طلب است و دست دوستی و اتحاد برای همه ممالک اسلامی دراز کشیده است بنابراین همه ممالک اسلامی باید احساس امنیت و آرامش کنند و ملت ایران را در کنار خود بدانند و تا پیروزی نهایی جهان اسلام بر جهان کفر از مبارزه و مقاومت دست بر ندارند.
وی ادامه داد: مهمترین پیام آمریکا و همدستانش در کشورهای اسلامی، نابودی ممالک اسلامی، نابودی مسلمانان، تبعیض و گسترش تفرقه و اختلاف و قتل و کشتار است در حالی که دین اسلام دین برابری، اتحاد و همدلی است، دینی که همه انسان ها از سیاه و سفید، عرب و عجم برابر هستند و تنها در فضیلت و تقوا بر یکدیگر برتری دارند.
قرائت قطعنامه و به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل از دیگر برنامه های روز قدس در شهرستان سروآباد بود.
به گزارش ایرنا، راهپیمایی روز قدس همزمان با سراسر کشور ساعت 10 صبح روز جمعه 2 تیر با حضور نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، مسئولین و اقشار مختلف مردم روزه دار و مرزدار شهرستان سروآباد برگزار شد.
در این راهپیمایی شرکت کنندگان با تجمع در میدان شاه عبدالعظیم و حرکت به سمت میدان شهید مرادی با شعارهای مرگ برآمریکا ، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر داعشی ضمن اعلام نفرت و انزجار از اقدامات تروریستی دشمنان در منطقه به ویژه در حوادث تروریستی تهران، حمایت قاطع خود را از ملت مظلوم فلسطین سردادند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/ 3020
**خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.