به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سید عبدالقادر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت شهادت امام علی (ع) افرود: امام علی (ع) در نوزدهم ماه مبارک رمضان سال چهلم هجری توسط عبدالرحمن بن ملجم هنگامی که در نماز بودند، زخمی شدند و بعد از 2 روز در بستر بیماری، در شب 21 رمضان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
وی ادامه داد: امام علی (ع) از مرگ هیچ ترس و هراسی نداشت و زمانی که ضربه شمشیر جنایتکار روزگار عبدالرحمان بن ملجم به بدن مبارک ایشان فرو نشست، فرمودند، فزت و رب الکعبه به خدای کعبه قسم که رستگار و پیروز شدم.
امام جمعه موقت سروآباد اضافه کرد: امام علی (ع) پسر عموی رسول گرامی اسلام (ص) از دوران کودکی در دامان پیامبر (ص) بزرگ شدند و از نخستین کسانی بود که به دین مبین اسلام ایمان آورد و در طول عمر مبارکشان همواره منشا خیر و برکت برای مسلمانان بودند.
وی افزود: تاریخ صدر اسلام بیانگر رشادت ها و مردانگی این بزرگمرد تاریخ بشریت در تمامی عرصه های مختلف است که در شجاعت، ایمان، اخلاص و مردانگی سرآمد و در زمان حکومت مظهر تحقق عدالت در جامعه اسلامی بودند.
وی در ادامه به لیالی قدر اشاره کرد و افزود: در دین مبین اسلام شب های قدر از بزرگ ترین شب های سال است که هر کسی در این شب ها به طاعات و عبادت خالق هستی روی بیاورد، خداوند متعال از تمامی گناهان او می گذرد.
ماموستا حسینی اظهار کرد: شب های لیالی قدر، شب های نزول قرآن کریم است، شب هایی که رحمت و مغفرت خداوند متعال بر بندگانش نازل می شود و درهای بهشت بر روی مسلمانان باز و درهای جهنم بسته می شود.
وی مسلمانان را به روزه گرفتن و عبادت خالق هستی در ماه مبارک رمضان سفارش کرد و افزود: روزه گرفتن با نیت خالص در این ماه بزرگ اسلام، موجب سعادت و رستگاری انسان در دنیا و قیامت می شود و خوشا به حال کسانی که در پایان این ماه طاعات و عبادات خالق هستی را ادا کرده اند.
امام جمعه موقت سرواباد در پایان با تبریک هفته جهاد کشاورزی، گزارشی از مهمترین اقدامات و عملکرد سازمان جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد را تشریح کرد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفری در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.