مردم روزه دار شهرستان درمیان شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و نخستین شب از شب های روحانی قدر که مقدرات یکساله انسان ها در آن نوشته می شود تا صبح را احیاء داشتند و از خداوند طلب بخشش و مغفرت کردند.
نوحه خوانی، واقعه گویی و همچنین شرح روزگار صدر اسلام و بیان مجاهدت ها و مبارزه حضرت امیرالمومنین (ع) توسط سخنرانان و مداحان از دیگر بخش های آئین شب قدر بود.
بر اساس روایت ها و احادیث ائمه اطهار (ع) شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) اولین شب قدر است که اقامه نماز قضا، قرائت دعای مجیر و جوشن کبیر مهم ترین اعمال این شب است.
امام جمعه موقت اسدیه در مراسم اولین شب قدر در مسجد محمد رسول الله(ص) شهر اسدیه، افزود: شب قدر فرصتی خوبی برای تعیین سرنوشت انسان ها و گشایش در کارها و مشکلات است.
حجت الاسلام سید امین حسینی بیان کرد: شب قدر که شب نزول قرآن است در ماه مبارک رمضان واقع شده که این کتاب الهی نسخه شفابخش برای همه بشریت است، همه ما باید به آیات قرآن کریم برای رسیدن به قرب الهی عمل کنیم.
به گفته وی رمضان بهترین فرصت برای تزکیه نفس و رهایی از امیال و آرزوهای نفسانی است و ماه خودسازی و عبادت و کسب تقوای الهی است.
وی با تسلیت ایام شهادت امیرالمومنان، امام علی(ع)، گفت: تاریخ شخصیت ارزشمندی همچون علی (ع) را تاکنون به خود سراغ ندارد، وجود علی(ع) تکرار شدنی نیست.
به گفته وی مردم کوفه قدر شخصیت والا و با برکت امام علی(ع) را نداستند هم به خود و هم به آیندگان ظلم کردند.
وی از مردم خواست تا با مطالعه کتاب نهج البلاغه که گنجینه ارزشمند راه سعادت دنیا و آخرت است با سیره این امام همام بیشتر آشنا شوند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.