دکتر محمد قربان کیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی انتخابات و تعیین ریاست جمهوری با اتکاء به آراء عمومی است افزود: مشارکت مردم در انتخابات پشتوانه قوی برای نظام است و جایگاه ایران را در میان مجامع بین المللی تعیین می کند.
وی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات تضمین کننده امنیت ملی و وحدت و انسجام ملی است اظهار کرد: رئیس جمهور آِینده باید در راستای حفظ تمامیت ارضی کشور و ایجاد امنیت وحدت همبستگی و انسجام کشور تلاش کند.
وی گفت: مردم در انتخاب کاندیدای ریاست جمهوری باید به ویژگی هایی مانند انقلابی بودن، تقوا، عقلانیت، امانتداری، سابقه تخصص، مهارت، عملکرد و سابقه فرد در مسئولیت ها توجه کنند.
وی افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با اقدامات تبلیغی و تخریبی درصدد سیاه نمایی کردن انتخابات و بی تاثیرجلوه دادن حضور مردم در عرصه سیاسی هستند.
رئیس دانشگاه آزاد سنندج اظهار کرد: آنها تلاش می کنند با مهندسی جلوه دادن نتیجه انتخابات و نفی ماهیت اجتماعی کشور را به چالش اندازند.
کیانی با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات بیانگر حاکمیت مردم سالاری دینی بر جامعه است گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات سبب ایجاد امید و نشاط در جامعه و خنثی شدن تهدیدات دشمنان نظام می شود.
وی با اشاره به اینکه مسئولین و اعضای هیات نظارت بر انتخابات موظفند در راستای برگزاری انتخابات سالم تلاش کنند اظهار کرد: مسئولین باید از دخالت امور پرهیز کنند، شائبه ایجاد نکنند و مراقب باشند هیچ گونه تخلفی صورت نگیرد و به مردم اطمینان دهند آراء آنها محفوظ و سرنوشت ساز است.
به گفته وی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه به برگزاری انتخابات سالم کمک می کند.
وی همچنین به انتخابات اعضای شورای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و افزود: مردم در انتخابات اعضای شورا های اسلامی شهر باید احساسات محلی و عشیره گری را کنار بگذارند و به معیارهای اصلی مانند ایمان، وجدان، عقلانیت، مصلحت عمومی، توانایی، تخصص و سابقه و تجربه کاری موفق توجه کنند.
کیانی ادامه داد: مردم باید در انتخاب اعضای شورای های اسلامی به طرح و برنامه و ایده کاندیداها رای دهند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان سنندج با مشکلات متعدد شهری مواجه است و ترافیک شهری مردم این شهر را رنج می دهد گفت: اعضای شورای اسلامی شهر سنندج باید توانایی حل معضل ترافیک را داشته باشد.
وی اظهار کرد: اعضای شورای شهر موظفند در راستای توسعه شهری و حل معضل ترافیک شهر سنندج چاره اندیشی کند.
به گفته وی، کاندیداهای شورای شهر باید افراد با تجربه و صاحب تخصص و آگاه به مسائل شهری، دارای سوابق و عملکرد مشخص و طرح و برنامه و ایده مشخص باشند.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.