ناصر امیری روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: مردم وقتی رئیس جمهور را انتخاب می کنند، یعنی تمام سررشته های اجرایی کشور را در دست کسی می گذارند که منتخب خودشان است و برخاسته از رأی و اراده آنها است.
وی افزود: اینکه مردم انتخاب می کنند به معنای این است که قدرت مردم در اداره امور و در دست داشتن سرنوشت کشور است که چیز کم و کوچکی نیست.
امیری در خصوص معیارهای اخلاقی در انتخابات اظهار کرد: ارکان و اجزای اخلاقی انتخابات شامل رفتار عوامل اجرایی و قوانین و مقررات مربوط ، نامزدهای انتخاباتی و رأی دهندگان قبل و بعد از انتخابات هستند، بنابراین تمام ارکان انتخابات و اجزاء و افراد و مراحل اجرایی آن باید براساس ارزش ها و معیارهای اخلاقی صورت گیرد و از هرگونه اعمال غیراخلاقی پرهیز شود.
وی یادآور شد: این همان چیزی است که مورد تقاضای همه مردم ماست، زیرا رعایت اخلاق در انتخابات مطابق ارزش ها در واقع نوعی تضمین سلامت انتخابات خواهد بود و موجب ایجاد اطمینان در مردم و آرامش جامعه می شود.
وی در رابطه با اینکه رعایت اخلاق نامزدهای انتخابات و حفظ حریم ها تا چه حد ضروری است، گفت: رعایت اصول اخلاقی موجب برگزاری انتخاباتی سالم، مردمی و در تراز جمهوری اسلامی خواهد شد و تخریب نامزدها یک اشتباه بزرگ اخلاقی و برجسته سازی مزایا و برنامه ها امری معقول در جریان رقابت های انتخاباتی می باشد.
فرماندار میاندوآب رعایت اخلاق از سوی نامزدها در انتخابات را در آینده سیاسی کشور و جایگاه آینده دولت موثر دانست و افزود: در کشور ما انتخابات عرصه شکل گیری رکن مردمی نظام و ضامن بقا و ثمر دهی دستاوردهای شکوهمند انقلاب اسلامی است، انتخابات اخلاقی از آشکارترین جلوه های سیاست اخلاقی و میدان عملی شدن بسیاری از ارزش ها و فضایل اخلاق اجتماعی است.
امیری اضافه کرد: نامزدهای انتخابات نباید هدف اصلی را فراموش کرده و به حاشیه بروند، بنابراین باید روش درست تبلیغات را در پیش بگیرند و نباید با بداخلاقی و رفتار نادرست منجر به تشویش و تشنج شوند.
وی اظهار کرد: رعایت منافع ملی و مصالح جامعه اسلامی توسط نامزدها، نشانه دوراندیشی و آینده نگری است که التزام به آن در عرصه یک انتخابات سالم و سرنوشت ساز، ضرورتی اجتناب ناپذیر است، از این رو همه ارکان و عوامل انسانی دخیل در انتخابات با دوراندیشی خود به منافع ملی و مصالح اسلامی احترام گذاشته، آینده ای ثمربخش و رو به رشد را فراروی انتخابات کشور هموار خواهند ساخت.
وی تاکید کرد: دادن وعده های دروغ و غیرقابل تحقق خلاف اخلاق انتخاباتی است و بر همین اساس داوطلبان نباید وعده های غیرعملی به طرفداران خود بدهند و باید برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و اجتماعی راهکار ارایه دهند و به جای برنامه های رویایی باید برنامه های عملی داشته باشند.
امیری با اشاره به این که هدف وسیله را توجیه نمی کند، اظهار کرد: برای رسیدن به هدف نباید از هر وسیله و ابزاری استفاده کرد بلکه تبلیغات انتخاباتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید جلوه ای از دستورهای اسلامی باشد و نباید موجب اختلاف و تنش در جامعه شود.
وی در خصوص اقدامات و خدمات برجسته دولت در حوزه های مختلف به خصوص خدماتی که موجب افزایش رفاه مردم و آبادانی منطقه و اشتغال شده است، گفت: حاکمیت آرامش و امید از دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید بوده است به طوری که عملکرد دولت، کنترل تورم 45 درصدی بوده که تنش را از جامعه دور و آرامش را به ارمغان آورد و رساندن رکود اقتصادی به پایین ترین سطح آن از دیگر موارد مهم می باشد.
فرماندار میاندوآب اظهار کرد: با اقدامات انجام شده توسط دولت در حوزه اقتصادی آرامش و امید به آینده در کشورمان حکم فرما شده که این موضوع یکی دیگر از دستاوردهای مهم دولت بوده است و تنها در حوزه مسکن رکود وجود دارد که دلیل آن نیز افزایش بی رویه قیمت مسکن در دولت قبلی بوده و این بخش نیز به تدریج در حال خروج از رکود می باشد.
امیری اضافه کرد: در چند سال اخیر موفقیت بزرگ برجام و مذاکرات هسته ای از جمله اقدامات دیگر دولت بوده که باعث زدودن ایران هراسی و اسلامی هراسی در عرصه ی بین المللی شد.
امیری گفت: دولت و شخص رئیس جمهور به وعده هایی که قبل از انتخابات به مردم داده است پایبند بوده و در بسیاری از این وعده ها توفیق داشته است.
وی افزود: در زمینه خدمات رسانی ، گازرسانی به روستاها از جمله خدماتی است که موجب افزایش رفاه مردم و آبادانی منطقه شده است و در دولت تدبیر و امید روزانه به 6 روستا گازرسانی شده است و بر این اساس از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون به 9 هزار روستا گازرسانی شده است که این آمار بی سابقه است.
وی گفت:در سال گذشته 50 میلیارد متر مکعب گاز به ارزش 20 میلیارد دلار به نیروگاه ها داده شده است که با جلوگیری از مصرف سوخت میان تقطیر زمینه جلوگیری از آلودگی هوا را فراهم شده است.
وی با اشاره عملکرد دولت در عمران و آبادانی شهرستان میاندوآب گفت: در دولت یازدهم به 144 روستای این شهرستان با هزینه 650 میلیارد ریال عملیات گازرسانی در حال اجرا و یا اجرا شده است که در گذشته 30 درصد روستاها یعنی 33 روستا گازرسانی شده بود.
وی افزود: همچنین به 70 روستای شهرستان از طرح محرم آبرسانی در حال اجرا است که در فاز اول آن 29 روستا با هزینه 120 میلیون ریال به طول 48 کیلومتر با مخزن ذخیره 2 هزار مترمکعب و سه باب پمپاژ به بهره برداری رسیده است.
امیری گفت: در 2 سال گذشته 415 باب مسکن مددجوئی ساخته و تحویل متقاضیان شده است که هر واحد به طور متوسط 400 میلیون ریال هزینه در برداشته است.
شهرستان میاندواب با 277 هزار نفر جمعیت در جنوب اذربایجان غربی واقع است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت 96 شمسی همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093 ** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.