اقبال رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رسانه ها راه های حضور اثرگذار مردم در شکل گیری نهادهای قدرت را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می کنند.
وی ادامه داد: در جوامع امروز، حتی در کشورهای سنتی جهان، رسانه، سایه سنگین خود را بر نظام های اجتماعی و مناسبات انسانی، قرار داده است.
رضایی با بیان اینکه رسانه ها موثرترین ابزار تشکیل دهنده دموکراسی در دنیا هستند اضافه کرد: بدون شک، کاندیداهای انتخابات برای اعلام ایده ها و برنامه های خود و جذب آرا مردم به رسانه ها نیازمند هستند.
وی گفت: نامزدهای ریاست جمهوری از ظرفیت رسانه ها برای تاثیرگذاری بر نخبگان و مردم، بهره برده و از این طریق، اهداف خود را دنبال می کنند.
سرپرست خبرگزاری ایلنا کردستان به جایگاه مهم رسانه ها در جامعه اشاره کرد و افزود: برنامه ها و تبلیغات انتخاباتی کاندیداها، بدون بهره گیری از رسانه ها، محکوم به شکست است؛ چرا که نفوذ مطبوعات و رسانه ها در جامعه انکار ناپذیر است.
رضایی، مستقل عمل کردن رسانه ها و عدم جانبداری آنها از کاندیداها را ضروری دانست و گفت: رسانه ها و مطبوعات، فقط باید برنامه های کاندیداها را به آگاهی مردم برسانند و فراتر از آن عمل نکنند.
وی با بیان اینکه رسانه ها نباید از کاندیدایی خاص حمایت کنند ادامه داد: بدون شک، حمایت رسانه ها از نامزدهای خاص، مردم را دچار شبهه و بدبینی نسبت به آنها می کند؛ بنابراین بی طرفی رسانه ها در انتخابات بسیار مهم است.
رضایی اظهار کرد: رسانه ها با اعلام برنامه های نامزدها و تجزیه و تحلیل آنها، می توانند مردم را در انتخاب کاندیدای اصلح، یاری دهند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 29 اردیبهشت به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.