زکریا صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حق رای مساوی برای تمام اقشار جامعه محبتی است که بوسیله نظام جمهوری اسلامی به مردم ایران اعطا شده تا بتوانند در تعیین سرنوشت خود شریک باشند.
وی افزود: مردم به عنوان صاحب اصلی نظام مقدس اسلامی، همواره مشارکت بالایی در تمام فعالیت های اجتماعی از جمله انتخابات داشته اند.
صفری با اشاره به وضعیت کنونی منطقه و جهان یادآور شد: چشم دنیا همواره به وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور ما است تا با کوچکترین سستی و لغزشی، ضربات خود را بر پیکر انقلاب اسلامی وارد کند و همین وضعیت، حساسیت عملکرد مردم و مسئولان را دو چندان کرده است.
بخشدار مرکزی بدره تاکید کرد: هر حضور و هر انتخابی توسط مردم برگ زرینی بر افتخارات کشورمان می افزاید تا پاسخگوی مناسب و در خوری برای خون پاک شهیدانی باشد که همه هستی خود را در راه پاسداری از نظام و خاک میهن فدا کردند.
به گزارش ایرنا، 28 شعبه اخذ رای به منظور برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان بدره پیش بینی شده که 27 صندوق ثابت و یک صندوق سیار است.
از این تعداد، 13 شعبه ثابت اخذ رای در بخش هندمینی و 14 شعبه ثابت و 1 شعبه سیار نیز در بخش مرکزی مستقر می شود که در مجموع چهار صندوق از این تعداد شهری و 24 صندوق نیز در مناطق روستایی قرار می گیرد.
شهرستان بدره مطابق آمار رسمی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 دارای چهار هزار و 311 خانوار با 15 هزار و 614 نفر جمعیت است که از این تعداد چهار هزار و 278 نفر شهری و 11 هزار و 336 نفر روستایی هستند.
بدره در 87 کیلومتری ایلام قرار دارد و در تیرماه سال 13922 از بخش به شهرستان ارتقا یافت و دارای دو بخش مرکزی و هندمینی است.
دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
این دوره از انتخابات در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام با 580 هزار و 158 نفر جمعیت نیز برگزار خواهد شد.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.