به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان ، روز پنجشنبه کارگروه واگذاری تملک دارایی های سرمایه ای سیدجمیل احمدی افزود: یکی از ارکان اصلی و اساسی در راستای تحقق منویات معظم له توجه ویژه به مقوله مهارت آموزی و توسعه و گسترش آموزش های مهارتی در جامعه است و با توسعه این آموزش ها می توان به ایجاد اشتغال مولد و پایدار و کمک به افزایش تولیدات داخلی امید داشت.
وی با اشاره به اینکه استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در جهت تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و تربیت نیروی متخصص و کارآمد را یک ضرورت بوده اضافه کرد: در این راه باید از ظرفیت های بخش خصوصی نیز استفاده شود و دولت با انجام واگذاری های بخشی از فعالیت های خود به بخش خصوصی می تواند گام های مهم و تاثیر گذاری در راستای توسعه همه جانبه کشور و رونق اقتصادی بردارد.
وی اظهار کرد: یکی از سیاست‌ها و مصوبات دولت واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی است و واگذاری پروژه‌های نیمه تمام و تکمیل شده به بخش خصوصی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های کشور انجام می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان افزود: با سرمایه‌گذاری و واگذاری‌های پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی بار دولت سبک‌تر می‌شود و باید به سمتی پیش رویم که نقش دولت را در چنین زمینه‌ها کاهش داده و زمینه فعالیت واقعی را برای بخش خصوصی مهیا کنیم.
احمدی از واگذاری مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای استان کردستان به عنوان اولین واگذاری این اداره کل در راستای اجرایی نمودن ماده 27 خبرداد و گفت: با واگذاری این مرکز به بخش خصوصی شاهد رونق و توسعه آموزش های مهارتی در راستای نیل به سیاست های کلی اشتغال و تربیت نیروی متخصص در راستای کمک به افزایش تولیدات داخلی خواهیم بود.
وی با اشاره فعالیت های آموزش فنی و حرفه ای کردستان افزود: 119 آموزشگاه خصوصی و 12 مرکز دولتی در این استان آموزش های فنی و حرفه ای را ارایه می دهند.
احمدی گفت: در آموزشگاه های مراکز دولتی این استان سالانه سه میلیون و 340 هزار نفر ساعت آموزش در 350 حرفه و 31 رشته مختلف انجام می شود و در آموزشگاه های بخش خصوصی نیز سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر ساعت آموزش در 213 حرفه و در 24 رشته مختلف انجام می شود.
سالانه بیش از 23 هزار نفر در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای استان کردستان در رشته های مختلف آموزش می بینند.
3020/1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.