داود ناصری امید روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش های فنی و حرفه ای به صورت رایگان ارایه می‌شود اما متأسفانه استقبال مناسبی از این حرفه ها نمی شود که علت اصلی آن می‌تواند شناخت ناکافی از این آموزش ها باشد و این از رسالت ها و وظایف جامعه رسانه ای است که فرهنگ و مهارت آموزی را به شیوه صحیح در جامعه معرفی کند.
وی سازمان آموزش فنی و حرفه ای را تنها متولی ارایه آموزش های غیررسمی در کشور دانست و گفت: با وجود اطلاع رسانی بسیاری که صورت گرفته، وجود برخی مراکز آموزشی غیرمجاز در سطح استان باعث لطمه اساسی به فرآیند آموزش صحیح شده است که سامان دادن به این موضوع نیازمند تعامل ادارات و دستگاه های اجرایی مرتبط است.
وی اظهار کرد: اکنون 6 هزار استاندارد آموزشی در این سازمان تدوین شده که 500 حرفه براساس نیاز استان در 2 بخش دولتی و خصوصی اکنون در حال اجراست.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در زمینه افزایش حرفه های آموزش محدودیتی و جود ندارد، گفت: این اداره کل آمادگی کامل دارد که حرفه های مورد نیاز به متقاضیان را در زمینه‌های مختلف ارایه دهد.
او در مورد نحوه ارایه گواهینامه های مهارتی نیز گفت: کارآموزان حاضر در دوره های آموزشی پس از اتمام دوره در آزمون نهایی که توسط اداره سنجش و ارزیابی استان برگزار می‌شود شرکت کرده و در صورت کسب حد نصاب نمره قبولی، گواهینامه مهارتی در حرفه ی مربوطه صادر می‌شود.
ناصری امید با اشاره به دوره های آموزشی 18 ماهه که در سال های قبل توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای برگزار می شد، افزود: این دوره ها به علت طولانی بودن مورد استقبال قرار نمی گرفت و براساس نظرات کارشناسان و توسط کمیته تدوین استاندارد مهارتی، این دوره‌ها به استانداردهای کمتر و تخصصی تر تبدیل و تخصص مورد نیاز متقاضی آموزش داده می شود.
دوره های آموزش فن و حرفه ای در استان کرمانشاه اکنون در 22 مرکز دولتی و 350 آموزشگاه بخش خصوصی انجام می شود که در 9 ماه گذشته سه میلیون و 702هزار نفر ساعت در قالب 19هزار و 116 نفر دوره در مراکز دولتی و 2 میلیون و 577 هزار نفر ساعت در قالب 11هزار و 75 نفر دوره در آموزشگاه های بخش خصوصی استان ارایه شده است.
3033/8066.خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی.

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.