اسماعیل غنیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که 40 درصد از تعاونی های این استان در بخش کشاورزی فعال است ، افزود : تعاونی های روستایی و کشاورزی در افزایش توسعه روستایی و تحقق عدالت اجتماعی در جامعه بسیار تاثیر گذار است.
وی با اشاره به این که 17 هزار و 35 نفر در تعاونی های این استان فعالیت دارند ، اظهار داشت : این تعداد افراد 20 درصد از کل جمعیت شاغلین در بخش خصوصی استان را شامل می شوند.
وی یادآور شد : در استان سمنان هزار و 156 تعاونی فعال وجود دارد که این مقدار 1.1 دهم درصد از کل تعاونی های کشوراست.
غنیان احیا تعاونی های دانش بنیان، محصولی و توسعه و عمران را از برنامه اولویت دار این اداره کل برشمرد و اظهار داشت : در دولت تدبیر و امید اقدامات مؤثری دراین بخش ها انجام شده است.
وی اضافه کرد : فرهنگ سازی و افزایش آگاهی مردم نسبت به تعاونی ها ،حمایت های مالی و اجرای اصل 44 قانون اساسی در رابطه توجه بیش از پیش به تعاونی ها از برنامه های اساسی در افزایش توانمندی تعاونی در جامعه است.
غنیان تصریح کرد : دراستان سمنان بیش از 245 هزار نفر عضو تعاونی های مختلف هستند اما برای افزایش اشتغال ارایه برنامه های راهبردی کلان و حمایت های همه جانبه دستگاه های اجرایی ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی و امامان جمعه در استان سمنان اجتناب ناپذیر است.
وی خاطرنشان کرد: حدود 120 هزار دانشجو در استان سمنان مشغول به تحصیل هستند که می توان با توانمند سازی پارک های علم و فناوری و سازمان دهی تعاونی ها در دانشگاه ها ،اشتغال پایدار برای اقشار تحصیل کرده جامعه براساس رشته تحصیلی آنها ایجاد کرد.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: : تعاونی ها در پیشگیری ازآسیب های اجتماعی و در مناطقی از کشور که جمعیت زیاد و درآمد کمی وجود دارد می تواند در افزایش اشتغال پایدار تاثیر گذار باشد.
وی خاطر نشان کرد:براساس برنامه پنجم توسعه قرار بود سهم تعاونی ها از مشاغل موجود در کشور از پنج به 25 درصد برسد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این برنامه کلان به معنای واقعی در کشور اجرا نشده است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد : اطلاع رسانی های به موقع به منظور افزایش شناخت مردم ، افزایش انگیزه و استمرار آن در باور به کار جمعی و حمایت های اقتصادی از تعاونی ها در افزایش اشتغال مبتنی برتعاونی تاثیرگذاراست.
به گزارش ایرنا، غنیان با بیان این که 65 درصد جمعیت استان سمنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی است ، افزود : سهم اشتغال استان سمنان در بخش خدمات حدود 48 درصد، در بخش صنعت و معدن حدود37 درصد و در کشاورزی حدود 15درصد است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
خبرنگار : محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده: جانعلی فتحی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.