به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج افزود: ملت ایران همواره در رفراندوم های مختلف شرکت و با حضور گسترده خود، دشمنان را ناامید و دوستان را شاد کرده اند.
وی اضافه کرد: استقبال و مشارکت گسترده مردم در انتخابات 29 اردبیهشت می تواند پیامدهای داخلی و بین المللی بسیار خوبی برای کشورمان داشته باشد.
وی با بیان اینکه انتظار است شرایط را برای برگزاری انتخاباتی شفاف تر و باشکوه تر فراهم شود ادامه داد: لازم است مانند گذشته از بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای برگزاری انتخاباتی باشکوه بهره گیریم.
ماموستا خدایی در بخش دوم از سخنان خود به مسئله خاکسپاری در اسلام اشاره کرد و گفت: بر اساس شریعت اسلامی، واجب است اطرافیان یا اقوام مسلمانی که فوت می کند، برای دفن وی، چهار فرض کفایی را انجام دهند.
وی با بیان اینکه چهار فرض کفایی شامل غسل، تکفین، نماز و خاکسپاری است افزود: در صورت انجام این فرائض توسط چند نفر از اطرافیان، حکم از دیگر مسلمانان ساقط می شود.
امام جمعه سنندج احترام به قبر و آرامگاه مسلمانان را واجب دانست و اضافه کرد: طبق گفته امام شافعی، سنت است مسلمان فوت شده در شهر یا روستای محل زندگی خود به خاک سپرده شود.
ماموستا خدایی ادامه داد: خداوند می فرماید برای مردگان دعا و طلب غفران کنید؛ چرا که دعای اهل ایمان برای دیگر ایمانداران سودمند است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان در 29 اردیبهشت سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.