به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان روز شنبه در آئین افتتاح ششمین تصفیه خانه فاضلاب سریش اّباد گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 1.2 هکتار و اعتباری حدود 65 میلیارد ریال احداث شده است.
محمد حسین محمدی با اشاره به اینکه این پروژه برای افق 1415 طرح ریزی شده است گفت: این پروژه در 2 مدل طرح ریزی شده است و امروز با افتتاح مدل اول این پروژه 10 هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش قرار می گیرند.
وی اظهار کرد: این تصفیه خانه 2 هزار متر مکعب در شبانه روز ظرفیت تصفیه دارد و 24 کیلومتر شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب دارد.
وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب سریش آباد مطابق با استانداردهای محیط زیست است و فرایند تصفیه لجن فعال از نوع هوادهی گستر با قابلیت حذف نیترون است و کمک زیادی به حفظ محیط زیست و بهداشت محیط می کند.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان قروه در افتتاح این پروژه گفت: در حال حاضر با آغاز به کار این طرح جمعیت بیش از هفت هزار نفری سریش‌آباد از آن بهره‌مند می‌شوند.
منصور دولتی افزود: 100 در صد جمعیت شهر قروه، 95 درصد شهر سریش آباد، 91 درصد استان کردستان و میانگین کشوری 40 در صد از شبکه فاضلاب برخوردار هستند.
معاونت بهره برداری آبفا کردستان نیز با اشاره به وجود 14 تصفیه خانه در مراحل مختلف در استان، گفت: از این تعداد 2 تصفیه خانه بیجار و کامیاران در دست اقدام و تصفیه خانه شهرهای سنندج، مریوان و سقز در حال ارتقاء و افزایش ظرفیت است.
عابدین کریمی افزود: بیجار در سال 97 و کامیاران سال 98 وارد مدار بهره برداری قرار می گیرد.
وی اظهار کرد:91درصد جمعیت تحت پوشش استان کردستان از شبکه فاضلاب برخوردار هستند.
این ششمین تصفیه خانه فاضلاب در استان کردستان است که با افتتاح آن جمعیت زیر پوشش استان به 72 درصد ارتقاء می یابد.
سال گذشته پنج تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان های سنندج، مریوان، قروه، سقز و بانه افتتاح و به بهره برداری رسید.
هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان زیر پوشش آب و فاضلاب استان کردستان قرار دارند.
سالانه 107 میلیون متر مکعب آب شرب در کردستان تولید می شود.
7352/7345/6108
**خبرنگاران: شیوا اردلان منش و سارا صالحی
** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.