عبدالرضا خلیلی روز چهارشنبه به مناسبت روز جهانی آب در گفت و گو با ایرنا افزود: اصلاح و بازسای این شبکه ها امری ضروری و نیازمند اعتبارات ویژه است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد: خشکسالی و کاهش ظرفیت منابع آبی، مطالبات وصول نشده از مشترکان و نبود تخصیص اعتبارات عمرانی از مهمترین چالش ها در حوزه آب و فاضلاب این استان است.
خلیلی بیان کرد: قیمت تمام شده آب نسبت به هزینه دریافتی آب بها از مشترکان بیشتر است و این موضوع نیز از دیگر تنگناهایی است که بررسی های بیشتری نیاز دارد.
وی گفت: شعار جهانی امسال روز آب، پساب، طلای خاکستری انتخاب شده که این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی عنوان کرد: آب در هر مرحله از برداشت، تصفیه مقدماتی، توزیع، استفاده، جمع آوری، تصفیه نهایی تا استفاده از پساب تصفیه شده و بازگشت نهایی آن به طبیعت و و ورود مجدد به این چرخه باید با دقت مدیریت شود.
خلیلی تصریح کرد: میزان مصرف سالانه آب این استان 110 میلیون متر مکعب و سرانه مصرف شبانه روزی آب در استان مرکزی برای هر فرد به طور متوسط 214 لیتر است.
وی یادآور شد: پساب از بخش هایی است که کمتر مدیریت و مورد توجه قرار گرفته در حالی که این مهم منبعی مقرون به صرفه و پایدار برای تامین آب و انرژی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی افزود: استان مرکزی به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در اجرای طرح های فاضلاب است و ضریب فعلی برخورداری جمعیت شهری این استان از خدمات دفع فاضلاب شهری به 62 درصد رسیده و این در حالی است که میانگین کشوری 45 درصد است.
خلیلی بیان کرد: هم اکنون 11 تصفیه خانه فاضلاب در هفت شهر استان مرکزی در دست بهره برداری است و چهار تصفیه خانه فاضلاب نیز در دست ساخت است.
سه هزار و 931 کیلومتر شبکه و خطوط انتقال آب در استان مرکزی وجود دارد.
430 هزار مشترک آب و 220 هزار مشترک فاضلاب در استان مرکزی از خدمات شبکه بهره مند می شوند.
3005/خبرنگار:معصومه صفری***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.