به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از هاشم امینی که در جلسه ای با وزیر امور اقتصادی، انرژی و صنایع ایالت 'نوردراین وستفالن' آلمان در شرکت آبفا استان اصفهان سخن می گفت، افزود: در آینده نزدیک، مناقصه این پروژه عملیاتی می شود و انتظار می رود کارشناسان آلمانی نیز در اجرای آن حضور فعال داشته باشند.
وی اضافه کرد: گام نخست بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان با بکارگیری فناوری از کشور آلمان اجرایی شد.
وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب اصفهاان همیشه همکاری قابل توجهی با کارشناسان آلمانی داشته بطوریکه اولین تصفیه خانه فاضلاب استان توسط شرکت
'پاسا وانت' آلمان احداث شد.
امینی خاطرنشان کرد: این در حالیست که در برهه ای بدلیل برخی از محدودیت ها ارتباط میان فعالان صنعت آبفا با آلمانی ها قطع شد اما در دوران پسابرجام زمینه های همکاری میان فعالان صنعت آبفا و متخصصان آلمانی از سر گرفته شد.
وی گفت: پیش بینی می شود در آینده نزدیک، زمینه های فعالیت علمی-فنی مهندسی و اقتصادی بیش از پیش میان ایرانی ها و آلمانی ها برقرار شود.
وی گفت: در این جلسه از برخی فعالان بخش خصوصی در اصفهان دعوت شد تا ارتباط مستقیمی با متخصصان آلمانی برقرار کنند و فعالیت هایی را در بخش های مختلف در دستور کار قرار دهند.
معاون وزیر امور اقتصادی، انرژی و صنایع ایالت نوردراین وستفالن آلمان نیز که به همراه هانس یورگن فررگمن مسئول بخش فاضلاب وزارت کشاورزی و محیط زیست و هیأتی از بخش خصوصی آلمان به ایران آمده است، نیز در این نشست گفت: این اولین سفر رسمی من به ایران و اصفهان است و در این سفر تحت تأثیر مهارت فنی و علمی فعالان صنعت آب و فاضلاب در استان اصفهان قرار گرفتم.
'گونتر هورتستسکی' با بیان اینکه ایالت نوردراین وستفالن با داشتن 18 میلیون نفر جمعیت از تراکم بسیار بالایی برخوردار است، افزود: تا قبل از دهه 60 میلادی، این ایالت مشکل تأمین آب نداشت اما بدلیل اینکه قطب صنعتی آلمان محسوب می شود غیر از آلودگی هوا، رودخانه 'راین' هم در برهه ای بدلیل عدم تصفیه صحیح فاضلاب واحدهای صنعتی آلوده شد، بگونه ای که حتی شهروندان اجازه شنا کردن در آن را نداشتند.
وی افزود: با انعقاد تفاهمنامه هایی میان کشور و ایالاتی که از این رودخانه بهره مند می شوند اقداماتی در جهت تصفیه صحیح و اصولی فاضلاب واحدهای صنعتی در این ایالت در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، طول شبکه فاضلاب اصفهان بیش از سه هزار و 400 کیلومتر است و بیش از 50 درصد آن نیاز به ترمیم و بازسازی دارد.
حدود 50 سال از قدمت شبکه فاضلاب اصفهان می گذرد و این مساله، فرسودگی شبکه فاضلاب را به همراه داشته است.
ت / 6020 /6027 خبرنگار: علیرضا حکیمیان* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.