به گزارش ایرنا حمید خوشنواز روز دوشنبه در بازدید از روند اجرای این طرح افزود: موادغذایی جمع‌آوری شده در این مدت شامل حبوبات، کنسروجات، لبنیات، خیار شور، پفک، چیپس، بیسکویت، شیرینی و نمک بوده است.
به گفته وی،21 مامور بهداشت محیط در قالب چهار تیم در ایام طرح بسیج سلامت نوروزی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت می کنند.
خوشنواز افزود: در مدت 15 روز بازرسی های انجام شده، 20مورد تخلف به مراکز قضایی ارجاع شد و یک مرکز متخلف پلمب شد.
وی با اشاره به اینکه سامانه 190 پاسخگوی شکایات و تخلفات بهداشتی است افزود: در مدت 15 روز از اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، 12 مورد تماس در این سامانه ثبت شده است.
کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان قروه گفت: 800 مورد بازدید ازمراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی، به صورت اکیپ مشترک توسط اداره صنعت،معدن و تجارت، شبکه بهداشت، تعزیرات، فرمانداری، اماکن نیروی انتظامی، دامپزشکی و گردشگری برای کنترل مواد غذایی، خوردنی و بهداشتی صورت گرفته است.
خوشنواز از نمونه برداری 60 مورد آب شهری و روستایی برای آزمایش میکروبی خبر داد و گفت: بعد از نمونه برداری و آزمایش هیچگونه مشکلی مشاهده نشد.
وی افزود: 23مورد از مواد غذایی نمونه برداری شده که پنج مورد آن، آلوده گزارش شده است.
خوشنواز اظهار کرد: شهروندان می توانند با نصب نرم افزار اپلیکیشن اطلاع رسانی و اتصال به اینترنت در هر نقطه ای از کشور وضعیت رستوران های اطراف خود را مشاهده کنند و وضعیت آن‌ها را از نظر رتبه بهداشتی مشاهده کنند.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی و غذایی در تمام ساعات شبانه روز با تلفن گویا 190 یا 35226838-087 تماس بگیرند تا کارشناسان بهداشت محیط در کمترین زمان، نسبت به پیگیری شکایات اقدام کنند.
طرح بسیج سلامت نوروزی بهداشت محیط همه ساله از اول اسفند تا پانزدهم فروردین سال جدید، همراه با سراسر کشور در شهرستان قروه اجرا می شود.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
7345/ 3020
**خبرنگار:سارا صالحی**/انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.