به گزارش خبرنگار ایرنا، رشید قربانی روز یکشنبه در دوره آموزشی راهبران آموزشی و تربیتی شهرستان ها و مناطق تابعه استان در سنندج اظهار کرد: استقرار راهبران آموزشی یکی از اقدامات موثر و ماندگار آموزش و پرورش در ارتقای کیفیت برنامه های آموزشی و پرورشی است.
وی با بیان اینکه نظارت بالینی و راهنمای آموزشی و تربیتی جزو اصول پایه نظام تعلیم و تربیت است افزود: وجود نظارت و ارزیابی در برنامه های آموزش و پرورش ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
مدیرکل اموزش و پرورش کردستان در ادامه الزام، پاداش، قانون، تخصص و کاریزماتیک را پنج منبع قدرت در مدیریت دانست و گفت: مدیری موفق است که بتواند از این پنج منبع قدرتی به خوبی استفاده کند و اگر راهبران آموزشی نیز توانایی استفاده از این منابع را داشته باشند بدون شک موجب ارتقای کیفیت برنامه های آموزشی و پرورشی در مدارس می شود.
وی از راهبران آموزشی و تربیتی خواست در کنار پرداختن به مسائل آموزشی، موضوع تربیت و پرورش دانش آموزان را با جدیت پیگیری کرده و با حضور در مدارس به مسائل تربیت، بهداشت و ایمنی مدارس نیز عنایت ویژه ای داشته باشند.
**راهبران آموزشی سفیران تحول در برنامه های آموزشی و پژوهشی هستند
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان نیز در این دوره آموزشی با بیان اینکه راهبری و نظارت بر مدارس ابتدایی سطح روستاها نقش مهمی در بهبود کیفیت فرایند آموزشی و تربیتی دارد افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تامین و بسط سلامت و آموزش و همچنین فراهم کردن فرصت های تعلیم و تربیت برای همه کودکان لازم التعلیم به عنوان یک ماموریت اصلی تعریف شده است.
صدیقه عبدالهی تشکیل کلاس های چند پایه در مناطق روستایی برای تحقق عدالت آموزشی را ضروری دانست و اظهار کرد: احیای راهبران آموزشی از بهترین و موثرترین اقدامات حوزه آموزش ابتدایی در راستای بهبود مدیریت و ارتقای سطح کیفیت آموزشی و پرورشی بود.
وی به اهداف تشکیل راهبران آموزشی در مناطق روستایی نیز اشاره کرد و ارتقای کیفی امور آموزشی و پرورشی در روستاها، ارتقای مهارت حرفه ای معلمان آموزش ابتدایی، جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان روستایی و کاهش فاصله سطح علمی دانش آموزان روستایی نسبت به منطقه را از مهم ترین این اهداف برشمرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان از راهبران آموزشی و پرورشی به عنوان سفیران تحول در آموزش و بازوان توانمند کیفیت بخشی به برنامه های آموزشی و پرورشی نام برد و گفت: راهبران آموزشی باید از علم و تخصص برخوردار بوده و دارای مهارت های فنی، علمی و انسانی باشند.
از یک هزار و 969 مدرسه ابتدایی موجود در سطح استان یک هزار و 482 مدرسه روستایی است.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده: مسعود احمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.