به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر ورمقانی، روز شنبه در کارگروه فرهنگی دفاع مقدس در فرمانداری این شهر با بیان اینکه برای یکی از یادمان ها یک میلیارد ریال اعتبار در نظرگرفته شده است، افزود: این یادمان ها در ورودی بوکان و میدان استقلال شهر سقز، نصب می شود.
وی اضافه کرد: فراخوان طراحی ساخت تندیس 61 شهید شهرستان که در آینده در میدان استقلال سقز نصب خواهد شد به زودی توسط شهرداری تدوین و منتشر می شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هم با اشاره به اهمیت مستند سازی فیزیکی و محتوایی ارزش های دفاع مقدس و بیان اینکه کردستان در فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان سرزمین مجاهدت های خاموش معرفی شده است گفت: در کردستان سه هزار و 500 نقطه یادمان وجود دارد.
سرهنگ محمد رضا شرفبیانی با اشاره به نقش کردستان در دفاع مقدس عنوان کرد: برای هر شهرستان 2 یادمان ایجاد و ساخته می شود و طراحی آن برعهده شهرستان ها خواهد بود.
وی در ادامه بر حفظ نقاط فیزیکی دفاع مقدس به عنوان یادگارهای آن روزگاران، تبیین نقش شهرستان ها در دفاع مقدس و نقش آنها در تدوین اطلس دفاع مقدس تاکید کرد.
فرمانده سپاه شهرستان سقز هم بیان کرد: برای سقز به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان، ساخت زائر سرا و مرکز فرهنگی دفاع مقدس ضروری است.
سرهنگ یعقوب صفاری با بیان اینکه در اسفندماه سال جاری پیکر یک شهید گمنام در شهرستان سقز، تدفین و خاکسپاری خواهد شد بر نامگذاری اماکن ، خیابان ها و میدان ها به نام شهدا تاکید کرد.
باقی رحمانپور، رئیس شورای اسلامی سقز هم گفت: بلوار 45 متری سقز که عملیات آن در حال اتمام است و پارک های محله ای که نامگذاری نشده اند، برای نامگذاری به نام یکی از شهدای بومی پیشنهاد داده می شوند.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/1904
**خبرنگار:ابراهیم محمدحسینی/**انتشار دهنده: مسعود احمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.