به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم، سمیه شیخ زاده استاد دانشگاه و دانش آموخته دکترای زبان وادبیات فارسی در گفت وگویی افزود:'نگاری نو' با شعار «گامی به سوی درک افق های تازه در ادبیات دانشگاهی» با اختصاص بخشی به موضوع دفاع مقدس در ردیف کتب درسی جدیدالتألیف قرار گرفت.
وی افزود: فارسی عمومی، عنوان یکی از واحدهای درسی دانشگاهی است که تمامی دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی ـ به جز رشتۀ زبان و ادبیات فارسی ـ ملزم به گذراندن آن هستند.
وی ادامه داد: در این درس، آخرین برخورد آکادمیک دانشجویان با زبان و ادبیات فارسی صورت می پذیرد، بنابراین آنچه که از آن در خاطر دانشجویان نقش می بندد، می تواند نقش مؤثری در زندگی آنها داشته باشد.
شیخ زاده با اشاره به کتاب جدیدالتالیف نگاری نو اظهار داشت: در تألیف این کتاب ، توجه مؤلفان بیشتر بر خواسته ها، نیازها و توانایی های نسل جدید معطوف بوده است؛ چرا که این گروه به سبب گسترش شبکه های مجازی و تغییر شیوه های دسترسی به اطلاعات، دنیا را از زاویه دیگری می نگرد.
وی ادامه داد: نسلی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده و دانسته هایش بیشتر به شنیده های پراکنده از این سو و آن سو محدود است، برای آنان تصور اینکه این رخداد بعد از گذشت دو دهه هنوز بر زندگی مردم تأثیرگذار باشد، بسیار دشوار به نظر می رسد.
استاد گروه ادبیات پایداری دانشگاه آزاد اسلامی قم افزود: در کتاب 'نگاری نو' ضمن شرح مختصری از تحولات ادبیات جنگ در ایران و جهان، چند داستان و شعر با هدف معرفی آثار شایسته حوزۀ ادبیات دفاع مقدس و جلب توجه جوانان به این مقولۀ مهم و ارزشمند آمده است؛ همچنین برای نخستین بار، در بخش های دیگری از کتاب، دانشجویان با نمونه هایی از ادبیات آیینی معاصر، ادبیات نمایشی، حماسی و... آشنا می شوند.
«نگاری نو»، به همت سمیه شیخ زاده و رقیه فراهانی، دو تن از استادان دانشگاه و پژوهشگران حوزۀ ادبیات فارسی، تألیف و از سوی انتشارات ظفر در قم منتشر شده و در قفسه کتابهای دانشگاهی جا گرفته است.
7401/ 6133/ تنظیم کننده: محسن آقاگلی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.