به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجید خدابخش ، شنبه شب در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل افزود : در تدوین دائره المعارف فرهنگ دفاع مقدس باید سعی شود از افراد واجد شرایط و معتبر استفاده شود.
او اضافه کرد : گروه 30 نفره ای که برای این منظور در استان اردبیل انتخاب شده اند در مجموع اشخاصی کاردان و در عین حال قابل وثوق می باشند.
خدابخش گفت : از هر اداره باید یک نفر برای همکاری در تدوین دائره المعارف فرهنگ دفاع مقدس استان اردبیل انتخاب و با کوشش و نظارت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این استان هرچه زودتر این کار ارزشمند را شروع کنند.
رییس شورای اداری استان اردبیل در ادامه این نشست همچنین پیشنهاد داد که به پاس تجلیل رشادت های 123 شهید گرانقدر استان اردبیل در عملیات کربلای چهار و پنج ؛ روز 21 دی ماه هر سال به عنوان روز دفاع مقدس استان اردبیل در تقویم ثبت ‌شود و این موضوع در نشست به تصویب رسید.
خدابخش ، با گرامیداشت فداکاری ها و جانفشانی های همه شهیدان و ازجمله شهیدان عملیات کربلای چهار و پنج استان اردبیل افزود :‌ بر ما واجب است که یاد این عزیزان را زنده نگه داشته و فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اردبیل نیز در این نشست گفت : دایرة المعارف فرهنگ دفاع مقدس حاوی تصویرها ، نوشته ‌ها ، مطالب ، سخنان و خاطره‌ های رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی و شرح حال شهیدان استان اردبیل و نیز گزارش هایی از چگونگی عملیات گوناگون آن سال ها خواهد بود.
علی واحد افزود : برای تدوین این اثر ارزشمند نیروها و امکانات لازم را به کار گرفته ایم که امید می رود با تخصیص اعتبار مورد نیاز بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن آن را تکمیل و منتشر کنیم.
وی ادامه داد : برای تدوین و چاپ دایرة ‌المعارف فرهنگ دفاع مقدس استان اردبیل که پیش بینی می شود مشتمل بر بیش از 350 مدخل باشد حدود2 میلیارد ریال اعتبار نیاز می باشد.
او همچنین در قسمت دیگری از سخنانش از ایجاد موزه دفاع مقدس استان اردبیل به عنوان یکی از اولویت‌ های کاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان یاد کرد و گفت : این مکان در زمینی به مساحت 500 متر مربع از سال 1381 شروع شده است که انتظار می رود با تخصیص مبالغ مورد نیاز در اسرع وقت مورد بهره برداری قرار بگیرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست که در سالن شیخ صفی الدین اردبیلی استانداری اردبیل ترتیب یافت جمع دیگری از مدیران و کارشناسان ذیربط نظرها و پیشنهادهایشان را در این ارتباط ارایه دادند.
اردبیل که به خاطر پیشینه غنی مذهبی و تاریخی خود به دارالارشاد ؛ دارالایمان ؛ دارالامان و دارالعرفان شهرت یافته است بیش از سه هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب و دفاع مقدس کرده است.
خبرنگار: مسعود وسیله ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6019/6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.