مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: آب شرب 94 روستای این استان به صورت سیار و از طریق تانکر تأمین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان به وجود یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آب شرب ۹۴ روستای استان از طریق سیار و با تانکر تامین می‌شود.

به گزارش جماران، محمدحسین محمدی گفت: دلیل آبرسانی سیار در ۴۹ روستای کردستان آلودگی و غیرقابل شرب بودن آب و ۴۵ روستا نیز کمبود آب است.

وی تعداد روستاهای دارای تاسیسات لوله‌کشی و آب شرب بهداشتی در استان را یک هزار و ۵۴۲ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد یک هزار و ۶ روستا زیرپوشش خدمات شرکت آبفا و ۵۳۶ روستا نیز بی‌بهره است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: در حال حاضر ساکنان ۱۳۵ روستای استان فاقد تاسیسات لوله‌کشی و هر گونه خطوط و تجهیزات آب و فاضلاب هستند که شامل هشت درصد روستاهای این استان می‌شود.

محمدی با بیان اینکه شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از آب شرب ۶۴،۸ درصد است، اضافه کرد: هم اکنون ۶۰ درصد روستاهای استان از خدمات این شرکت بهره‌مند هستند.

وی به ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در اسفند سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حال بررسی وضعیت روستاها و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات کم‌آبی یا تامین آب شرب و بهداشتی روستاهای محروم هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.