رییس اداره امور آب و فاضلاب گناباد گفت: ۲۳ روستا در سطح این شهرستان با تانکر آبرسانی می شوند.

رییس اداره امور آب و فاضلاب گناباد گفت: ۲۳ روستا در سطح این شهرستان به خاطر محدودیت منابع آبی در طول تابستان امسال با تانکر آبرسانی می‌شوند.

به گزارش جماران، هادی حیدرنیا روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مشکلات و محدودیتهای زیادی در روند تامین آب مناطق برای ساکنان شهری و روستایی گناباد وجود دارد و این در حالی است که با پیک شدید مصرف نیز مواجهیم. 

وی گناباد را مواجه با تنش و بحران در تامین آب شرب توصیف و بیان کرد: پیک مصرف آب در این شهرستان ۳۳۰ لیتر در پانیه و حجم بالایی است. 

رییس اداره امور آب و فاضلاب گناباد ادامه داد: این شهرستان بعد از مشهد طولانی‌ترین خطوط انتقال آب را در خراسان رضوی دارد و به دلیل فرسودگی و بعد مسافت رخدادهای نیازمند مرمت و تعمیر در این مسیر لوله در طول سال زیاد بوده و هزینه تمام شده انتقال آب را بالا برده است.

وی ۱۳ کیلومتر از خطوط انتقال آب گناباد را فرسوده و نیازمند تعمیر اعلام و بیان کرد: علاوه بر مشکلات و محدودیتهای تامین آب، میزان مصرف این ماده حیاتی نیز در این شهرستان طی سالجاری با توجه به افزایش دمای هوا و شیوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا به میزان ۳۰ درصد بیشتر از پارسال شده است.

حیدرنیا گفت: مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آب گناباد به عنوان یکی از طرحهای مهم در این بخش با ۹۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است و امسال به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی افزود: طرح توسعه جایگاههای برداشت آب گناباد نیز به میزان ۱۷ کیلومتر در دو مرحله طی پارسال اجرا شد.

رییس اداره امور آب و فاضلاب گناباد ادامه داد: ۱۵ جایگاه برداشت آب تاکنون در گناباد ساخته و ۱۰ جایگاه هم با کمک شهروندان نیکوکار بازسازی و زیباسازی شده‌اند. پنج جایگاه برداشت آب هم در دست ساخت است. 

وی همچنین بر لزوم افزایش توجه مردم نسبت به صرفه‌جویی بهینه در مصرف آب تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.