امین قصمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این هزینه از محل دفتر رهبری، صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی از سد سهران بشاگرد به روستاها به طول ۴۳ کیلومتر است که تاکنون ۲۵ کیلومتر آن لوله گذاری شده است

قصمی تصریح کرد: حجم آب سد سهران بشاگرد ۲ ونیم میلیون متر مکعب است که نیاز آبی این منطقه را فراهم می‌کند.

وی بیان داشت: این مجتمع آبرسانی دارای دو محل پمپاژ و ساخت مخازن در طول محور اصلی و فرعی است که با تکمیل این طرح تا پایان امسال جمعیت شانزده هزار نفری از آب سالم بهره مند می‌شوند.

قصمی با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید جهت اجرای طرح های آبرسانی در مناطق کم برخوردار، گفت: دولت اقدامات اساسی در ایجاد زیرساخت های تامین، انتقال و تصفیه آب در این شهرستان انجام داده تا با بهره داری از این پروژه ها بتوانیم آرامش را در حوزه تامین آب بشاگرد ایجاد کنیم.

وی بیان داشت: یکی از پروژه های مهم در دست اجرا در بشاگرد، پروژه انتقال آب از سد جگین به شهر سردشت و روستاهای مسیر شامل ۸۱ کیلومتر خط انتقال، دو باب ایستگاه پمپاژ، ۵ واحد مخزن و مجموعه تصفیه خانه آب با ظرفیت ۱۸۰ لیتر بر ثانیه است.

مدیر عامل آب و فاضلاب هرمزگان اظهار داشت: امسال فاز اول این پروژه وارد مدار بهره برداری شد و به زودی در مراسم رسمی افتتاح خواهد شد.

قصمی تصریح کرد: برای انتقال آب از سدجگین به شهر سردشت و روستاهای مسیر یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل آن مورد نیاز است.

شهرستان بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.