آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی عصر دوشنبه در مراسم آغاز توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند کردستان اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا بار دیگر نشان داد که ملت ایران در کنار مسوولان همدلانه برای رفع مشکلات از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: جنبه عاطفی و معنوی کمک به خانوادهای آسیب‌پذیر از کرونا در کنار بعد مادی آن بسیار ارزشمند بوده و این کار عمل به توصیه‌های خداوند در بحث دستگیری از افراد نیازمند است.

نماینده ولی فقیه در کردستان کمک‌های اخیر افراد خیر، نهادها و دستگاه‌های مختلف به افراد و اقشار مستضعف، کاری ارزشی بود و ملت ایران که همواره در صحنه‌های مختلف سربلند بوده باز هم در جهان درخشید.

آیت‌الله حسینی شاهرودی به تلاش کادر پزشکی، درمانی، بخش‌های مختلف و مردم در بحث پیشگیری از کرونا اشاره کرد و گفت: با وجود مشکلات اقتصادی، همه به سهم خود پای کار آمدند و چه در بحث کمک‌های مادی و معیشتی و چه بهداشتی گام‌های مهمی برداشتند.

وی توزیع همراه با احترام کمک‌های معیشتی بین خانوارهای نیازمند را ارزشمند دانست و گفت: در حالیکه در برخی کشورهای دنیا مردم برای تامین مایحتاج خود به غارت فروشگاه‌ها پرداختند، در ایران مردم نیک اندیش و خیرخواه داوطلبانه به یاری همنوعان خود شتافتند.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: دشمنان تلاش کردند در کنار تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی موجود، تبلیغات رسانه‌ای منفی راه بیندازند و دولت و حاکمیت را ناکارآمد جلوه دهند اما با همدلی و همراهی مردم و مسوولان این توطئه‌ها خنثی شد.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه اکنون با وجود مشکلات زیاد اقتصادی و شیوع کرونا امنیت بر ایران حاکم است، یادآور شد: مردم این ویروس را جدی بگیرند و موارد و هشدارهای بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی(ع) به کریم اهل بیت لقب یافته است، افزود: ما هم باید از سیره بزرگان دین از جمله اهل بیت درس بگیریم و برای کمک به فقرا از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

براساس اعلام رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  تاکنون ۱۰۹ هزار و ۲۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۶۸۵ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.