به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، کامران خرم اظهار داشت: این آمار بر اساس ضخامت لایه آبدار در مخازن سفره‌های آب زیرزمینی در محدوده آبخوان‌های استان بدست آمده و نشان از همکاری بهره‌برداران و اقدامات مناسب این شرکت در راستای احیای منابع آبی بوده است.

وی افزود: در سال ۹۴ در ادامه اجرای طرح‌های علاج بخشی منابع آب زیرزمینی در سراسر کشور، طرح ملی احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی تصویب و ابلاغ شد که شامل ۱۵ پروژه اجرایی در دشت‌ها و محدوده‌های مطالعاتی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ادامه داد: ۱۱ پروژه آن شامل انسداد چاه‌های غیرمجاز، تقویت و استقرار گروه‌های گشت و بازرسی حفاظت از منابع آب و نصب و بهره‌برداری از کنتورهای هوشمند است که در صورت اختصاص اعتبارات مناسب بسیار سودمند خواهد بود.

خرم یادآور شد: در حال حاضر به دلیل ممنوعیت توسعه بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی در دشت‌های شرقی استان امکان تخصیص منابع آب و مجوزهای جدید در بخش کشاورزی وجود ندارد و در بخش مصارف شرب و صنعت نیز فراخور نیاز و اهمیت صنایع از سایر منابع غیر از منابع آب زیرزمینی تخصیص‌های آبی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.