جبار کلوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: روستاهای مالوجه و طوغان در بخش دلبران با حدود یک هزار و ۱۰۰ اشتراک و پنج هزار نفر جمعیت از جمله روستاهایی بودند که تامین آب آنها از طریق مجتمع قصلان صورت می‌گرفت و به همین خاطر با کمبود آب مواجه بودند.

وی با بیان اینکه منابع تامین آب در نظر گرفته شده این منطقه، ۲ حلقه چاه با ظرفیت تامین آب ۱۰ و ۱۶ لیتر بر ثانیه واقع در روستای مظفرآباد بود، افزود: آب مورد نیاز این روستا با ۲۰۰ اشتراک به همراه ۲۱ روستای دیگر از این چاه‌ها تامین می شد.

کلوندی با بیان اینکه کمبود فشار و قطعی در این ۲۰ روستا بویژه در انتهای مسیر وجود داشت، تاکید کرد: برای حل مشکل در گام نخست ۱۳ لیتر برثانیه از توان خط خروجی آب خط ۱۶ لیتر بر ثانیه به سمت ۲۰ روستای دیگر هدایت شد و توان آبرسانی به میزان سه لیتر بر ثانیه در اختیار روستای مظفرآباد قرار گرفت.

مدیر امور آبفا قروه یادآور شد: در قدم بعدی از آنجا که یکی از این چاه‌ها با توان ۲۲ ساعت در شبانه روز کار می‌کرد، توان تامین و پمپاژ آب از این چاه نیز به ۲۴ ساعت ارتقا یافت ضمن آنکه برای روستای مالوجه نیز با توجه به توپوگرافی خاص آن، سه شیر فلکه خطوط اصلی تنظیم شد تا کار هدایت آب به مناطق بالادست نیز به خوبی انجام گیرد.

وی اضافه کرد: مجموع این تدابیر که طی چهار شبانه روز عملیات سخت و طاقت فرسا در ایام تعطیلات نوروزی و در شرایط خطر شیوع بیماری کرونا انجام شد،   موجب گردید تا ۲۰ روستای بخش مذکور از جمله روستاهای واقع در انتهای مسیر (طوغان و مالوجه) در تمام ساعات شبانه روز از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند.

در حال حاضر ۲۷ شهر، ۳۷۸ هزار مشترک در بخش آب و ۳۶۳ هزار مشترک بخش فاضلاب از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان کردستان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.