به گزارش روز چهارشنبه ایرنا سیدجلال سیدمحمدی در جریان سفر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان به صومعه سرا و در نشست مربوطه اظهار کرد: صومعه سرا دارای 150 روستاست که 113 روستای آن برخوردار از آب شرب روستایی هستند.
وی با بیان اینکه این شهرستان دارای سه بخش و بیشترین تراکم جمعیت در بخش مرکزی است، افزود: 37روستا در شهرستان فاقد آب شرب روستایی هستند.
سرپرست فرمانداری صومعه سرا با بیان اینکه بیشترین روستاهای فاقد آب شرب روستایی در بخش مرکزی با 28روستا است، خاطرنشان کرد: پنج روستا در بخش میرزاکوچک و چهار روستا در بخش تولمات فاقد آب شرب هستند ضمن اینکه در روستاهای دوگور، خطیبان، مرکیه مرجقل در بخش تولمات تامین آب شرب نیاز است که به شهر تولمات واگذار شود.
سرپرست فرمانداری صومعه سرا با بیان اینکه 5.6 کیلومتر لوله گذاری در روستای محمودکیان صورت گرفته ولی متاسفانه راکد مانده، تصریح کرد: کم آبی در روستاهای مجتمع باغبانان نظیر کسما، چثقال، اسلام آباد نیاز به انجام اقداماتی چون تعویض شیر فشارشکن دارد این در حالیست که فصل تابستان در راه است و اوج مصرف را خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه پروژه خط انتقال آب شرب صیقلان به صیقلوندان بلاتکلیف مانده، گفت: تسریع در تکمیل تجهیزات چاه آب شرب مجتمع لیفشاگرد، راه اندازی فیلترها و مخزن تصفیه روستای نوخاله ، بهبود کیفیت آب شرب در روستاهای هندخاله از نیازها و مطالبات است.
وی با بیان اینکه مجمتع آبرسانی ملکسر وضعیتش راکد مانده، گفت: در صورت عملیاتی شدن، 28روستای بخش مرکزی از آب شرب برخوردار خواهند شد و تکمیل و تجهیز آب اباتر و طاهرگوراب نیز از مطالبات است.
همچنین سرپرست فرمانداری صومعه سرا به همراه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان و دیگر مسئولان استانی از مجتمع آبرسانی ملکسر، چاه عمیق طاهرگوراب و چاه حفر شده اباتر بازدید کردند.
صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و 150 روستا و 22 هزار خانوار دارد. در این شهرستان 41 حلقه چاه، هفت دهنه چشمه، 161 کیلومتر خط انتقال و یک هزار و 288 کیلومتر شبکه توزیع وجود دارد.
7292/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.