حجت‌الاسلام محمد کاروند روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران که در فضای مجازی تشکیل شد به تشریح برنامه‌های اداره‌کل اوقاف استان در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: با توجه به سفارش و فرمایشات رهبر معظم انقلاب رزمایش همدلانه  همزمان با سراسر کشور دراین استان هم برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که در این رزمایش تمام منابع مالی که از نظر شرعی و قانونی امکان هزینه کرد آن را داریم برای تهیه سبد کالا اختصاص دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از تهیه و توزیع یک هزار سبد کالا بین نیازمندان استان در ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: سبد کالایی با حداقل قیمت ۳۰۰ هزار تومان شامل کیلوگرم برنج، مرغ و گوشت قرمز، روغن، مارکارونی، رُب و خرما از محل نیت واقفان خیراندیش تهیه و بین خانوارهای نیازمند در این ماه مبارک توزیع می‌کنیم.

حجت‌الاسلام کاروند از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در استان را اجرای طرح ضیافت خواند و اظهار داشت: با توجه به تعطیلی اماکن متبرکه و مساجد به منظور مقابله با کرونا، امسال با مشارکت صدواسیما برنامه تفسیر قرآن کریم و تواشیح را در قالب طرح ضیافت به اجرا درمی‌آوریم.

وی با بیان اینکه مقدمات اجرای ختم قرآن کریم در فضای مجازی هم انجام شده که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، افزود: طرح هزار صلوات توسط هر فرد برای شفای همه بیماران کرونایی هم در این ماه پرخیر و برکت اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: اجرای مسابقه کتابخوانی ویژه همکاران و خانواده اوقاف و آغاز ثبت‌نام در چهل و سومین مسابقات قرآنی در مرحله شهرستانی و استانی و کشوری به صورت اینترنتی از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام کاروند به اقداماتی که تاکنون در بحث مقابله با بیماری کرونا توسط این اداره کل انجام شده  اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۲ هزار سبد غذایی و مواد شوینده بین اقشار مختلف مردم در استان توزیع شده که از این میزان چهار هزار و ۵۰۰ سبد موادغذایی شامل برنج، روغن، قند، چای، ماکارونی و رُب و هفت هزار و ۷۰۰ مواد شوینده بوده است.

وی اضافه کرد: در نیمه ماه شعبان یک هزار کیلوگرم گوشت گرم بین خانواده‌های نیازمند به ویژه کارگران و دستفروشان و مبتالایان به کرونا در استان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان افزود: ضدعفونی کردن اماکن متبرکه و مساجد و معابر ایستگاه‌های صلواتی ضدعفونی کننده خودروها و وسایل نقلیه عمومی و توزیع مواد ضدعفونی بین هیئت‌های امنای مساجد از محل درآمد موقوفات استان از دیگر اقدامات انجام شده ما است.

حجت‌الاسلام کاروند گفت: تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال در بحث مقابله با بیماری کرونا در قالب سبد کالا و ضدعفونی کردن سطح معابر و اماکن مذهبی در استان توسط اداره‌کل اوقاف استان هزینه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.