به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن شهیدی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی ایلام اظهار کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور و به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تا چهارم تیرماه در بقاع متبرکه اجرا خواهد شد.
وی برنامه های این طرح را شامل اقامه نمازهای جماعت، سخنرانی، تبیین احکام شرعی و معارف توسط مبلغان اعزامی، برگزاری جلسه های قرآن و تفسیر کلام وحی و نهج البلاغه اعلام کرد.
حجت الاسلام شهیدی اضافه کرد: همچنین همزمان با ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی مصری در 29 خرداد در برخی از بقاع متبرکه شاخص این استان برگزار می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه ایلام همچنین از برپایی خیمه های معرفت در پنج بقعه متبرکه این استان خبر داد و گفت: در قالب این خیمه های معرفت غرفه های کودک، پاسخگویی به مسایل شرعی و مشاوره خانواده با حضور مبلغان اعزامی بر پا خواهند شد.
به گفته وی، همچنین در لیالی قدر در شماری از بقاع متبرکه این استان به صورت ویژه آیین های شب زنده داری و احیا با حضور مداحان و سخنرانان برجسته کشوری برپا می شود.
حجت الاسلام شهیدی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج افطاری های ساده گفت: در این زمینه سفره های افطاری برای زائران روزه دار در شماری از بقاع متبرکه این استان برپا خواهد شد.
وی توزیع کتاب های قرآن، مفاتیح الجنان و سایر ادعیه بین بقاع متبرکه به تعداد یک هزار جلد را از دیگر برنامه های این اداره در ماه رمضان امسال برشمرد و افزود: همچنین در دهم رمضان امسال ویژه برنامه خدیجه مادر امت در این اماکن متبرکه برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، وجود بیش از 50 بقعه متبرکه در استان ایلام رنگی از اصالت و معنویت به این منطقه بخشیده است.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.