حجت الاسلام اسماعیل تدینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روحانیان مبلغ از قم با هزینه واقفان خیر اندیش با هدف برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به سوالات دینی و مسائل روز مردم و نیز جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، تبلیغ فرهنگ وقف، ترویج سیره و زندگی اسلامی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان اعزام شدند.
وی گفت: نشر و ترویج فرهنگ حیات بخش قرآن و بهره گیری از فضای معنوی ماه مبارک رمضان در آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی و جذب نوجوانان و جوانان به محافل دینی از دیگر اهداف برگزاری این برنامه هاست.
وی افزود: همچنین برگزاری محافل قرآنی در سیستان و بلوچستان با دعوت از احمد شحات لاشین قاری برجسته مصری از دیگر برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان است.
وی بیان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان آیین ترتیل و جزء خوانی قرآن کریم در6 بقعه متبرکه سیستان و بلوچستان در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی انجام می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان برگزاری نمایشگاه، توزیع کتابچه، بروشور، غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا، نصب ادعیه رمضان، آماده سازی کتب دعا و قرآن کریم به منظور برگزاری نشست های مذهبی، جزء خوانی و محافل قرآنی و نیز اجرای نیات واقفان در ماه مبارک رمضان را از دیگر اقدامات اداره اوقاف در سطح اماکن مذهبی استان ذکر کرد.
7316** 3213خبرنگار:عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.