مجتبی ورمقانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح نوروزی نظارت دامپزشکی کردستان از ۲۰ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال اجرا شد، اظهار داشت: در این مدت دامپزشکان ۱۳۸ بار از کشتارگاه‌های دام و طیور و بازرسان نیز هشت هزار و ۴۵۰ مورد از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی بازدید کردند.

وی افزود: در این بازدیدها، ۳۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی غیربهداشتی از چرخه مصرف مردم استان خارج شد که شامل ۲۷ هزار کیلوگرم مواد از کشتارگاه‌های دام و طیور و ضبط ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم نیز از واحدهای صنفی متخلف بوده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان اضافه کرد: در این مدت، ۷۸ پرونده تخلف واحدهای صنفی به مراجع قضایی ارجاع داده شد که ۱۱ مورد آن منجر به پلمب واحد گردید و بقیه پرونده‌ها نیز در دست پیگیری است.

ورمقانی یادآور شد: همچنین در این مدت بازرسان شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها هشت هزار و ۴۵۰ مورد تذکر به مراکز عرضه در خصوص جلوگیری از عدم ازدحام مشتری و خودداری از پاک کردن مرغ و عدم عرضه محصول به صورت غیربسته بندی صادر کردند.

وی تاکید کرد: ابلاغ راهنمای کنترل عوامل محیطی مقابله با وریروس کرونا به کشتارگاه‌های دام و طیور و نظارت بر اجرای ضوابط بهداشتی در مراکز عرضه و کشتارگاه‌های دام و طیور از دیگر اقدامات این اداره کل در این مدت است.

مقرر شده بود کارشناسان در طرح تشدید نظارت نوروزی ۷۰۰ گروه روز بازرسی و ۷۰ گروه روز نظارتی در استان نظارت مستمر و منظم بر فعالیت کشتارگاه های دام و طیور و سه هزار مرکز عرضه مواد پروتئینی داشته باشند.

از ۲۰ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ هر روز ۶۰ نفر از پرسنل دامپزشکی در قالب ۲۶ اکیپ بازرسی وظیفه نظارت بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع، عرضه و مصرف فرآورده های خام دامی در استان را بر عهده داشتند.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.