مجتبی ورمقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی  نوروز علیرغم محدودیت های ایجاد شده جهت مقابله با مخاطرات بیماری کرونا ۲ هزار و ۱۶۸ مورد بازدید توسط گروه های بازرسی و نظارتی دامپزشکی از مراکز تولید ، نگهداری ،توزیع و مصرف فرآورده های خام دامی در سطح استان انجام شد.

وی اضافه کرد: در نتیجه این بازدیدها کارشناسان دامپزشکی کردستان برای ۱۶ مرکز متخلف پرونده قضایی تشکیل شده و ۸۲۴ کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف ضبط و شده است.

ورمقانی یادآور شد: مقرر شده در کارشناسان در طرح تشدید نظارت نوروزی ۷۰۰ گروه روز بازرسی و ۷۰ گروه روز نظارتی در استان نظارت مستمر و منظم بر کشتارگاه های دام و طیور و سه هزار مرکز عرضه داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: از ۲۰ اسفند ۹۸  تا  ۱۵ فروردین ۹۹ هر روز  ۶۰ نفر از پرسنل دامپزشکی  در قالب  ۲۶اکیپ بازرسی ،  وظیفه نظارت بر مراکز تولید ، نگهداری ، توزیع ، عرضه و مصرف فرآورده های خام دامی را بر عهده دارند.

 وی با بیان اینکه این نیروها نیز بصورت آنکال می باشند تا در صورت نیاز در خدمت بهداشت عمومی و سلامت مردم باشند از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر۱۵۱۲ این اداره کل اطلاع دهند.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.