مجتبی ورمقانی روز شنبه در گفت و گو با با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نظارت‌های نوروزی این اداره کل از ۲۰ اسفند ۹۸ شروع شد و در این مدت روزانه ۲۶ گروه اقدام به گشت و بازرسی می کنند که تاکنون سه هزار مورد بازدید از واحدهای صنفی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در راستای بازرسی گروه‌های بازرسی تاکنون ۲ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف کشف و ضبط شده است، افزود: امروز نیز این بازرسی ها ادامه داشت که با تلاش بازرسان ۵۶۴ کیلوگرم مواد خام دامی فاسد و تاریخ گذشته کشف شد.

ورمقانی یادآور شد: مقرر شده کارشناسان در طرح تشدید نظارت نوروزی ۷۰۰ گروه روز بازرسی و ۷۰ گروه روز نظارتی در استان نظارت مستمر و منظم بر فعالیت کشتارگاه های دام و طیور و سه هزار مرکز عرضه مواد پروتئینی داشته باشند.

وی اضافه کرد: از ۲۰ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ هر روز ۶۰ نفر از پرسنل دامپزشکی در قالب ۲۶ اکیپ بازرسی وظیفه نظارت بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع، عرضه و مصرف فرآورده های خام دامی در استان را بر عهده دارند.

ورمقانی با بیان اینکه برخی از این نیروها نیز به صورت آنکال است تا در صورت نیاز در خدمت بهداشت عمومی و سلامت مردم باشند از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر۱۵۱۲ این اداره کل اطلاع دهند.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.