شاهرخ محمودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بعد از انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر تخریب اراضی ملی و قطع درختان جنگلی در روستای قلقله بلافاصله نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بازدید اولیه نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی از منطقه تخریب، تصرف و قطع درختان جنگلی را مشاهده کرده و سپس اقدام به مختصات برداری، مستندسازی و انجام مطالعات میدانی کردند.

رییس اداره منابع طبیعی مریوان یادآور شد: پس از تحقیقات انجام شده مشخص شد تخلف انجام شده توسط یکی از اشخاص ساکن روستای قلقله با هویت معلوم صورت گرفته که تخریب، تصرف و قطع درختان جنگلی را به مساحت چهار هزار متر مربع انجام داده است.

وی اضافه کرد:‌ منطقه تخریب شده و درختان جنگلی قطع شده مکان لانه لک‌لکهای این منطقه بود که هر ساله در بالای این درختان اقدام به لانه سازی می کردند و با این اقدام شخص متخلف لانه این پرندگان از بین رفت.

محمودی گفت: پرونده شخص متخلف بعد از تکمیل مراحل اداری به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی ارسال شد و مجازات تعیین شده برای این متخلف بر اساس نرم جدید مجازات محاسبه خواهد شد.

وی افزود:‌ از همشهریان، دلسوزان طبیعت مریوان و همیاران همیشه همراه خواهشمندیم گزارشات تخریب، تصرف، قطع درختان جنگلی و ذغال گیری از در درختان جنگلی را به واحد حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اطلاع داده تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار بگیرد تا باهمیاری همدیگر بانی نجات جنگلها از دست سود جویان باشیم.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد، شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.