فرزین دلسوز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : کاشت این نهال‌ها با همکاری اعضای انجمن‌های زیست محیطی و منابع طبیعی صومعه سرا و شهروندان در طول هفته منابع طبیعی در مناطق از قبل تعیین  شده و جنگلی صورت گرفته‌است.
وی خاطرنشان کرد: نهال های توزیع شده  از گونه های صنوبر، پهن برگان جنگلی(بومی) همچون ون و افرا، سوزنی برگان مثل سرو خمره ای و سرو نقره ای و تاکسیدیوم بوده است .
وی با بیان اینکه شهرستان صومعه سرا رتبه نخست تولید صنوبر در سطح استان گیلان را دارد افزود: نزدیک به ۱۱هزارهکتار  اراضی این شهرستان به صنوبرکاری اختصاص دارد و توسعه و کشت صنوبر از مهم ترین برنامه های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه سراست.
وی در ادامه به تلاش یگان حفاظت از منابع طبیعی طی سالجاری اشاره و تصریح کرد : این یگان حفاظت موفق به کشف و ضبط ۲۷۹مترمکعب انواع چوب آلات جنگلی شده است .
دلسوز افزود: در ماده ۴۸ حمل غیر مجاز چوب ۹۳مورد کشفیات و در ماده ۴۲تهیه و نگهداری چوب آلات جنگلی ۳۵ فقره کشفیات چوب در مجموع افزون بر ۲۳۰تن بوده که برای سودجویان پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده اند .
دلسوز یاداور شد: این کشفیات چوب از نوع راش، اوجا، توسکا، افرا بوده است .
وی صیانت و حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه همه مردم عنوان و تصریح کرد: منابع طبیعی سرمایه با ارزشی محسوب می شود و همه باید در راستای حفاظت از آن و جلوگیری از نابودی عرصه های طبیعی تلاش کنند. 

شهرستان صومعه سرا در غرب استان گیلان، دارای ۲۱ هزار هکتار اراضی ملی، حدود سه هزار هکتار اراضی تالابی و بیش از پنج هزار هکتار جنگل در منطقه تنیان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.