مجید پاتو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داست: این محموله که از نوع چوب گردو در یک دستگاه کامیون بارگیری شده بود، با همکاری عوامل انتظامی در ایست بازرسی محور مهاباد - سردشت در پاسگاه «گوشکدره» این شهرستان متوقف شد.
وی اضافه کرد: بار این محموله در یکی از شهرستان اطراف بارگیری شده بود و صاحبان آن قصد داشتند که آنها را از طریق محورهای مواصلاتی این شهرستان به مناطق دیگر منتقل کنند.

وی بیان کرد: در این زمینه یک دستگاه کامیون توقیف شده و با تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد از مردم طبیعت دوست، همیاران طبیعت، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش های خود را مبنی بر تخریب، تصرف و قطع غیرمجاز درختان را به شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

وی گفت: در نیمه نخست سال جاری در مجموع بیش از ۳۰ تُن چوب قاچاق در محورهای مواصلاتی این شهرستان کشف و تحویل مراجع قضایی داده شده است.

پاتو گفت: در این شهرستان بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یکهزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل های مهاباد بیشتر در مناطق غربی و در روستاهای کاولان و کوران واقع شده است.

جنگل‌های این شهرستان که جزو جنگل‌های زاگرس شمالی بوده در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

۳۰۲۰/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.