علی نباتی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: محمد آذری فرمانده پاسگاه ویژه منابع طبیعی هنگام بازرسی از خودرو قاچاقچیان «شقاقل جنگلی» در خلخال توسط آنها مجروح شده است.

وی بیان کرد: در ماه‌های اخیر قاچاق «شقاقل جنگلی» که یکی از ذخائر ژنتیکی منطقه به‌شمار می‌رود افزایش یافته و فرمانده پاسگاه ویژه منابع طبیعی هنگام گشت‌زنی در روستای خوجین در جاده روستای طولش به بفراجرد متوجه قاچاق این گیاه جنگلی توسط یک خودرو تیبا می‌شود.

وی افزود: هنگامی که مامور منابع طبیعی مشغول بازرسی خودرو بوده، راننده قاچاقچی در فرصتی مناسب با فشردن پدال گاز و حرکت خودرو به صورت ناگهانی، موجب مجروح شدن این مأمور یگان حفاظت از منابع طبیعی می‌شود.

نباتی ادامه داد: وی از ناحیه سر، صورت، دست‌ها، پاها و کمر دچار مصدومیت شده و فرد ضارب  شناسایی شده و تحت تعقیب پلیس قرار دارد.

وی با اشاره به قاچاق گندم از روستاها، شقاقل وحشی از عرصه‌های طبیعی و قاچاق چوب از جنگل‌ها تأکید کرد: جهت جلوگیری از این تخلفات بازرسی‌ها در پاسگاه‌های ورودی شهر خلخال تشدید خواهد شد.

دادستان خلخال گفت: هموطنان خلخالی که قصد فروش انواع چوب را دارند توجه نمایند که نیازی به قاچاق چوب نیست و با وجود کارخانه نئوپان می‌توانند باعث اشتغال افراد بیش‌تری در منطقه باشند.

۷۱۱۰/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.