شاهرخ محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی گزارش همیاران طبیعت مبنی بر تردد مشکوک یکدستگاه کامیون باری ایسوزو در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان نیروهای پاسگاه ویژه منابع طبیعی با همکاری نیروهای پلیس آگاهی به محل اعزام شدند.

وی افزود: نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی با توقیف کامیون و بازرسی دقیق از آن محموله ای بزرگ از ذغال قاچاق که از سوزاندن چوب درختان جنگلی این منطقه به دست آمده بود را شناسایی و کشف و ضبط کردند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان یادآور شد: این کامیون از روستای گاگل بارگیری شده و به مقصد سنندج در حال حرکت بود که بعد از توقیف آن به محوطه اداره منتقل و پرونده تخلف آن تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

وی ضمن هشدار جدی به متخلفان و قاچاقچیان ذغال تاکید کرد: در برخورد با سودجویان و کسانی که برای تهیه ذغال با قطع درختان جنگلی اقدام به تخریب عرصه‌های جنگلی می‌کنند قاطعانه برخورد خواهد شد و اشد مجازات از سوی مراجع محترم قضایی در انتظار آنان است.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد، شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.