کمال کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کالای قاچاق با هماهنگی پلیس شهرستان کشف شد و ارزش تقریبی محموله مذکور ۶۲۰ میلیون ریال است.
وی اظهار داشت: کامیون مذکور به همراه محموله کشف شده طی هماهنگی با مقام قضایی شهرستان توقیف شد تا سیر مراحل قانونی آن طی شود.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق ماده ۴۲ قانون حفاظت از منابع طبیعی را یادآور شد و افزود: مطابق با این قانون بریدن و ریشه کن کردن، سوزاندن نهال و درخت و تهیه چوب، هیزم و زغال از منابع ملی و توده‌های جنگلی بدون اخذ پروانه از اداره منابع طبیعی ممنوع است.

وی تصریح کرد: متخلف محکوم به پرداخت جریمه ۱۱ روز تا ۶ ماه حبس تأدیبی و پرداخت جریمه نقدی طبق نظر کارشناس جنگل و مرتع این اداره است.
 کریمی با بیان اینکه عرصه های منابع طبیعی و دولتی شهرستان بافق وسعتی بیش از ۸۵۰ هزار هکتار از سطح شهرستان را دربرمی گیرد از عموم مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تجاوز اراضی ملی و دولتی، این اداره را با شماره تماس ۳۲۴۲۲۰۶۰ مطلع و یا با تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ تماس حاصل کنند.
 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق از دقت و سرعت عمل همکاران پلیس آگاهی نیروی انتظامی این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

تاغ یکی از درختچه های سازگار با اقلیم بافق است که هر سال در کانون بحران  فرسایش بادی منطقه گوگوار شهرستان کشت می‌شود.

از  سال۸۷ نهالکاری در منطقه گودگوار آغاز شد و در سال ۹۶ با صرف ۱۷ میلیارد ریال ۴۵۰ هکتار از اراضی شهرستان بافق نهالکاری شد که ۲۳۰ هکتار آن در کانون بحران فرسایش بادی، منطقه « گودگوار» قرار دارد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.