سیامک صدقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مشابه سال گذشته حدود 60 تن چوب قاچاق در بوکان کشف شده بود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹ محموله چوب قاچاق در بوکان کشف و ضبط شده است، اظهار داشت: در این ارتباط ۹ دستگاه کامیون توقیف و ۹ نفر متهم نیز دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام‌های قضایی این شهرستان شده‌اند.

وی ارزش محموله چوب‌های قاچاق را ۶۳۷ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری جنگل، حمل چوب و هیزم و زغال حاصل از درختان جنگلی در تمام نقاط کشور به استثنای داخل شهرها بدون تحصیل پروانه حمل از سازمان جنگلبانی ممنوع است و چنانچه مرتکب، فاقد پروانه بهره‌برداری باشد طبق قانون مجازات می‌شود.

وی اضافه کرد: با متخلفان و قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی برخورد جدی می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: در برخورد با سودجویان که با قطع غیرمجاز درختان جنگلی در عرصه‌های منابع طبیعی اقدام به تخریب می‌کنند، قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

در بوکان ۱۳۲ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۳۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.