سیامک صدقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله که شامل چوب زراعی چنار است، روز گذشته به دلیل نداشتن مجوز حمل چوب، در ایست بازرسی ورودی سقز - بوکان توقیف شد.

وی با بیان اینکه با هرگونه قطع درختان در عرصه‌های منابع طبیعی به شدت برخورد می‌شود، اظهار کرد: حمل و نقل محموله‌های چوب، باید دارای مجوز اداره منابع طبیعی بوده و حمل آن بدون مجوز این اداره کالای قاچاق محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: برای قطع درختان باغی و سایر درختانی که در زمین‌های زراعی قرار دارند، دریافت مجوز قطع از جهادکشاورزی و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری الزامی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان ارزش این محموله توقیف شده را ۴۵۰ میلیون ریال برآورد کرد و افزود: در این ارتباط یک نفر دستگیر و یک دستگاه کامیون باری نیز توقیف شد.

«صدقی» اضافه کرد: طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها، حمل چوب،  هیزم و زغال حاصل از درختان جنگلی در تمام نقاط کشور به استثنای داخل شهرها بدون تحصیل پروانه حمل از سازمان جنگل‌بانی ممنوع است و چنانچه مرتکب، فاقد پروانه بهره‌برداری باشد، طبق قانون مجازات می‌شود.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.  

در بوکان ۱۳۲ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۳۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است.  

۷۵۱۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.