سهراب احمدی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این درختان غالبا متعلق به منطقه جنگلی محدوده روستاهای شهرستان‌های بانه،  مریوان و سقز است البته سهم شهرستان سقز بیشتر از دو شهرستان دیگر است.

وی با بیان اینکه این درختان توسط متخلفین و باندهای مافیای چوب قاچاق میشدند، افزود: بیشتر تنه درخت‌های قاچاق صنوبر بود ولی تعداد محدودی از این محموله‌ کشف شده هم درختان بید است.

احمدی با بیان ا ینکه تاکنون از گذرگاه‌های سقز  ۴۰۰ تُن محموله چوب قطع شده پایش و کشف شده است،  اضافه کرد: ۳۸ کامیون و خودروی حامل چوب قاچاق نیز مورد پایش و بازرسی قرار گرفته و توسط نیروی انتظامی و پاسگاه‌های بازرسی منابع طبیعی سقز توقیف شدهاند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سقز یادآور شد: موفقیت ما در خصوص توقیف محموله‌های چوب قاچاق در نتیجه اطلاع رسانی مردم و اعضای انجمن ها و تشکل‌های مردم نهاد و همیاران طبیعت بوده که از همه آنها تشکر و قدردانی می‌کنیم.

اواخر شه ریور ماه گذشته نیز ۲ دستگاه کامیون حامل چوب غیر مجاز در شهرستان سقز توقیف شد و بیش از ۲۷ تُن چوب غیر مجاز از این خودروها کشف و ضبط گردید.

همچنین هفته آخر مرداد امسال نیز با شناسایی و رصد باند مافیای چوب و هماهنگی و حمایت مردم روستای تموته سقز، نیروهای منابع طبیعی طی عملیات شبانه ۵ متخلف را دستگیر و بیش از ۱۰ تُن چوب درخت بید کشف و ضبط و خودرو حامل این محموله قاچاق توقیف شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۴۵/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.