دکتر فرزین رضاعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: سقز با ۱۸ نفر بیشترین آمار درگذشتگان مبتلا به ویروس کرونا را دارد و بعد از آن «قروه و بانه هر کدام با ۸ فوتی در رده های بعدی هستند.

وی با بیان اینکه پنج نفر در سنندج و سه نفر هم در دیواندره بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، اضافه کرد: مریوان، بیجار و کامیاران هم هر کدام ۲ فوتی در این مدت داشته‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه تا ظهر جمعه هشتم فروردین ۷۷۱ نمونه آزمایش از افراد مشکوک به کرونا در کردستان گرفته شده است، افزود: از این تعداد جواب ۳۴۸ مورد آزمایش مثبت و ۴۰۶ مورد هم منفی بوده و جواب آزمایش ۱۷ نفر نیز هنوز مشخص نشده است 

 وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بدلیل نیاز به ستاپ مجدد دستگاه بعد از ٣٠ روز آماری از مبتلایان در دسترس نیست، یادآور شد : موارد مثبت ابتلای به کرونا در استان به تفکیک شهرستان ها شامل سقز ۱۲۲، بانه ۷۱، سنندج ۷۴، کامیاران ۱۱، قروه ۲۵، مریوان ۸، دیواندره ۱۳، بیجار ۱۸، دهگلان چهار و سروآباد ۲ نفر است.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: تاکنون ۱۰۳ نفر از افرادی که به ویروس کرونا در استان مبتلا شده بودند نیز بهبود پیدا کرده و از بیمارستان مرخص شدند ضمن اینکه بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از افراد وابسته به بیماران نیز در منازل خود دوران نقاهت را می‌گذارنند.

افراد سالم، مشکوک و مبتلا به کووید۱۹ حتما وضعیت خود را در سامانه salamat.gov.ir ثبت کنند تا در صورت نیاز مورد مراقبت و درمان قرار گیرند. از امروز طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به صورت جدی و با مشارکت دستگاه های اجرایی مرتبط آغاز شده که در فاز اول تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و در صورت نیاز، قابل تمدید خواهد بود.

مشارکت بسیار گسترده عمومی در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا از طرف مردم اتفاق افتاده و انتظار می‌رود در روزهای آینده، افرادی که نتوانستند در سامانه ثبت نام کنند، این اقدام را جهت حفظ سلامت خود و خانواده‌شان انجام بدهند.

آنچه امروز در برخی کشورهای توسعه یافته در اروپا یا آمریکای شمالی اتفاق می‌افتد و ما شاهد چنین اتفاقاتی در ایران نیستیم، به دلیل مشارکت عمومی مردم در بسیج مقابله با کرونا جهت مداخله زودهنگام برای کنترل این بیماری در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.