بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در ستاد مدیریت بحران استان کردستان با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی خود باید برای زیر مجموعه‌هایشان الگو باشند اظهار داشت: وظیفه مدیران است که در این شرایط با رفتار مناسب آرامش را به مردم برگردانند.

وی دانشگاه علوم پزشکی را منبع موثق برای اعلام اخبار در خصوص ویروس کرونا اعلام و اضافه کرد: همه چیز در کردستان در خصوص اطلاع رسانی درباره ویروس کرونا شفاف بوده و لازم است این شفافیت به مردم منتقل شود.

مرادنیا در خصوص تهیه و توزیع اقلام بهداشتی نظیر ماسک و الکل و دیگر مواد ضد عفونی کننده تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های نظارتی لازم است بر بازار نظارت کافی داشته باشند و با هر نوع احتکار و گرانفروشی این کالاها به شدت برخورد کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان  نیز در این ستاد گفت: بر اساس نمونه هایی که برای آزمایش به تهران ارسال شده همه نمونه‌ها منفی بوده و موردی از ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کردستان وجود ندارد.

فرزین رضاعی اضافه کرد: موارد مشکوک تحت مراقبت ویژه قرار گرفته و بر طبق نتایج آزمایشات صورت گرفته، تاکنون مورد قطعی کرونای مثبت در استان به ثبت نرسیده است.

وی حفظ آرامش و پرهیز از انتشار اخبار کذب و جعلی در رابط با کروناویروس را ضروری اعلام کرد و گفت: تمهیدات و پیش بینی های لازم در خصوص پیشگیری و مقابله احتمالی با این بیماری با همکاری سایر دستگاه های اجرایی اندیشیده شده و مردم در این زمینه به خادمین خود در دانشگاه اطمینان کامل داشته باشند.

کروناویروس‌ نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شد و مطالعه روی آن به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند. با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌ که آخرین نوع آن در دسامبر (آذر- دی) ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

تاکنون ۱۵ نفر در ایران بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند و تعداد مبتلایان به ۹۵ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.