به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از استانداری کرمانشاه، هوشنگ بازوند با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه مورد مثبتی از ابتلاء به بیماری کرونا در کرمانشاه گزارش نشده است، از تهیه امکانات لازم برای پیشگیری با این بیماری خبر داد و اظهار داشت: مردم توقع دارند واقعیت‌های موجود در کمترین زمان ممکن از طریق شورای اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی منتشر شود و بر این اساس اعلام می‌کنیم که تمامی اخبار در رسانه‌های معتبر به اطلاع مردم خواهد رسید.

استاندار کرمانشاه با اشاره به مسئولیت ویژه دانشگاه علوم پزشکی در حوزه اطلاع رسانی، آموزش و پیشگیری افزود: مسئولیت کلیه برنامه‌های مذکور بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی است و کلیه دستگاه‌های اجرایی نیز موظف به اجرای دستورالعمل‌ها و مصوبات در بازه زمانی تعیین شده هستند.

وی تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در شورای پدافند غیرعامل و دانشگاه علوم پزشکی هم اکنون تیم‌های مراقبت مرزی برای غربالگری مسافران حضور دارند و اقدامات لازم برای امر پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس در حال انجام است.

این مدیر ارشد استان مشارکت مردم را در اجرای توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه بسیار ضروری دانست و تأکید کرد: از مردم ضمن رعایت کلیه اصول بهداشتی توقع داریم از دامن زدن به شایعه پراکنی های و انتشار اخبار غیر موثق در فضای مجازی جداً خودداری کنند و با بهره مندی از توصیه‌های بهداشتی در پیشگیری از شیوع این بیماری کوشا باشند.

بازوند در پایان به نقش بسیار مهم آموزش در تقویت فرهنگ پیشگیری اشاره کرد و بیان داشت: بحث آموزش جدی پیگیری شود و با توجه به اینکه خوشبختانه موردی هم تاکنون نداشته‌ایم، یقیناً برای افزایش سطح ارتقا و آگاهی مردم نسبت به شیوه‌های مقابله با بیمارهای واگیر مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.