به گزارش پایگاه خبری این دانشگاه، دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: بسیاری از افراد و خانواده ها استفاده از الکل را در اولویت قرار داده و به جای شستن دست ها بیشتر از الکل استفاده می کنند و حال آنکه شستن دست ها با آب و صابون از اهمیت و تاثیر بیشتری نسبت به الکل برخوردار است.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره ویروس کرونا، اولویت کاری این دانشگاه است، افزود: از همه شهروندان انتظار داریم در یکی دو روز آینده در پایگاه سلامت به نشانی Salamat.gov.ir ثبت نام کنند تا ما بتوانیم پیگیری های لازم را انجام داده و غربالگری را کامل کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان تا ظهر دیروز -جمعه- با ۲۱ نفر افزایش به ۲۸۰ نفر و تعداد فوتی‌ها نیز با جان باختن ۳ نفر دیگر به ۲۷ نفر رسید.

دکتر هاشمی اظهار داشت: از این مبتلایان شهرستان بجنورد ۱۴۹ نفر، اسفراین ۵۱ نفر، شیروان ۲۱ نفر، مانه و سملقان ۱۷ نفر، جاجرم ۱۳ نفر، فاروج ۱۳ نفر، گرمه ۱۰ نفر و راز و جرگلان ۷ نفر را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.