جای سوزن انداختن نیست، مردم جلوی داروخانه، صف کشیده و تجمع کرده اند، برای خرید مواد ضدعفونی کننده آمده اند تا شاید دست کرونا را از دستشان کوتاه کنند، اما گویا ناخودآگاه، دست را به دستان کووید ۱۹ داده اند.

توزیع محلول های ضدعفونی کننده میان متقاضیان، در چند داروخانه مرکز استان و در سایر شهرها در حال انجام است، مردم هجوم آورده اند که شاید محولی دستشان را بگیرد و با آن، خود و خانواده را از کرونا در امان نگاه دارند، اما غافل از اینکه کرونا در بیخ گوش، و در همان اجتماع است. در داروخانه های محل توزیع.

مردم هجوم آورده اند که شاید محول ضدعفونی کننده دستشان را بگیرد و با آن، خود و خانواده را از کرونا در امان نگاه دارند، اما غافل از اینکه کرونا در بیخ گوش، و در همان اجتماع است

مردم می گویند عطش کمبود های این اقلام آنان را به صف کشیده و مسوولان هم می گویند کاری نمی توان کرد، کمبود ها سبب شده تا تقاضا زیاد باشد و شاهد این صحنه ها باشیم.

یکی از شهروندان که برای دریافت محلول ضدعفونی کننده به یکی از داروخانه های مراجعه کرده بود، از صف طولانی گلایه کرد و گفت: واقعا راهی جز این نیست؟ چرا تعداد داروخانه های توزیع کننده را زیاد نمی کنند که شاهد این وضعیت نباشیم؟

رها نودهی اظهار داشت: این اقلام، تنها در  چند داروخانه منتخب بجنورد توزیع می شود و مردم هجوم آورده و صف بسته اند.

وی افزود: مسوولان بهداشت، صورت خود را چنگ زده اند که مردم بیرون نیایید و اجتماع نکنید، اما در اقدام بهت آور، داروخانه ها محل تجمع شده اند.

یکی دیگر از شهروندان بجنورد هم گفت: مسوولان گلایه دارند که مردم به توصیه های کرونایی بی توجه هستند، اما حالا خودشان نتوانسته اند توزیع کالا را مدیریت کنند؟ توزیع نشود بهتر از این است.

مسوولان بهداشت، صورت خود را چنگ زده اند که مردم بیرون نیایید و اجتماع نکنید، اما در اقدام بهت آور، داروخانه ها محل تجمع شده اند

رضا لنگری اظهار داشت: مردم از نداشتن محلول ها که کرونا نمی گیرند، اما از کنار هم بودن، مبتلا می شوند، و در اینجا مقصر مسوولان هستند.

چاره ای جز این نبود 

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی هم در این باره گفت: توزیع محلول ضدعفونی کننده از امروز در داروخانه های منتخب استان آغاز شده است.

دکتر حسن براتی زاده اظهار داشت: متاسفانه تقاضای زیاد مردم، سبب ایجاد صف در داروخانه ها شده است، البته راه دیگری غیر از این نبود.

وی افزود: دغدغه این بود که محلول های ضدعفونی کننده، به دست مردم برسد، کمبود این محصول و تقاضا برای آن آنقدر زیاد است که حتی اگر شبکه توزیع هم که بیشتر می شد، باز هم شاهد صف بودیم.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی تصریح کرد: عطش مردم سبب شده تا شاهد صف باشیم، اگر توزیع در همه داروخانه ها هم انجام می شد، باز هم شاهد صف می بودیم.

وی افزود: محلول ضدعفونی کننده دست، بر پایه الکل بوده و تولید استان است که در پنج داروخانه بجنورد و نیز در سایر شهرها، توزیع می شود.

عطش مردم سبب شده تا شاهد صف باشیم، اگر توزیع در همه داروخانه ها هم انجام می شد، باز هم شاهد صف می بودیم

براتی زاده خاطرنشان کرد: در مرحله اول، در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ عدد، محلول ۳۸۰ سی سی توزیع می شود.

وی با اشاره به تولید ماسک در استان گفت: ماسک هم در استان تولید شده و در حال توزیع است، تولید این محصول زیر نظر این دانشگاه انجام می شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر همه آن مجوزهای صادر شده به مرحله تولید برسد، روزانه ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار ماسک تولید و در بازار عرضه می شود. 

بر اساس این گزارش، اقلام بهداشتی، در همان ساعت های اولیه، به اتمام رسیده است. 

در خراسان شمالی ۸۰ باب داروخانه دایر است. 

پیش از این هم توزیع برنج تنظیم بازار در بجنورد، با تشکیل صف همراه شد که به علت شیوع کرونا سبب نگرانی مردم شد. البته توزیع برنج با انتشار گزارشی در ایرنا، متوقف شد. 

کرونا در خراسان شمالی ۲۴ نفر را مبتلا کرده و یک نفر فوتی داشته است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.