دکتر حسن براتی زاده روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به نگرانی ها از شیوع کرونا و کمبود و یا نایاب شدن الکل های طبی، مردم به خرید و استفاده از الکل های صنعتی روی آورده اند.

وی افزود: الکل صنعتی و یا متانول، از راه پوست، قابل جذب شدن به بدن است و می تواند آثار زیان بار و غیرقابل جبران برای فرد داشته باشد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی اظهار داشت: الکل صنعتی می تواند سبب نابینایی فرد مصرف کننده شود.

براتی زاده افزود: با تقاضای زیاد مردم برای استفاده از الکل طبی، این محصول در بازار و داروخانه ها کمیاب شده است و در داروخانه ها یافت نمی شود.

وی با اشاره به گلایه مردم از پیدا نشدن الکل طبی یا اتانول در داروخانه ها گفت: دلالان وسودجویان، از نیاز و تقاضای مردم به الکل طبی و یا سایر مواد شوینده و ضدعفونی کننده، نسبت به احتکار این اقلام اقدام کرده اند.

وی اظهار داشت: این روزها شاهد افزایش قیمت عرضه مواد شوینده و ضدعفونی کننده و گران فروشی هم هستیم که تلاش داریم تا با آن برخورد شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی افزود: در صورت شناسایی، با این متخلفان برخورد می شود.

به گزارش ایرنا، استفاده از مواد شوینده برای پیشگیری افزایش یافته است و البته مردم از پیدا نشدن الکل های طبی در بازار، گلایه مند هستند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.