ابراهیم شریف‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان کمک از چهار محل اعتباری شامل ۴۰۰ میلیارد ریال از محل درآمد مالیات ارزش افزوده، ۲۸۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۲ ماده ۳۹، ۴۰ میلیارد ریال از محل ماده ۵۸ و ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات در اختیار سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها تامین و در اختیار آنها قرار داده شد.

وی با بیان اینکه این میزان اعتبار بر اساس جمعیت روستاها در بین دهیاری‌های استان توزیع شده است، یادآور شد: سنندج با ۱۲۱ میلیارد ریال، سقز با ۹۱ میلیارد ریال و دیواندره با ۷۴ میلیارد ریال، قروه با ۶۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بیشترین میزان این کمک‌ها را دریافت کردند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان اضافه کرد: کمک‌های دولت به دهیاری‌های این استان در سال ۱۳۹۸ به نسبت ۳۶۰ میلیارد ریال کمک سال ۱۳۹۷ از ۱۰۰ درصد رشد برخوردار بوده است.

شریف‌پور افزود: این کمک‌ها به صورت ۴۰ درصد جاری و ۶۰ درصد عمرانی بین یک هزار و ۲۱۲ دهیاری فعال استان برای اجرای ۵۰۰ طرح عمرانی از جمله بهسازی معابر، اجرای شبکه فاضلاب، لوله کشی و اجرای طرح هادی روستایی توزیع شده است.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، یک هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه است و بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که ۷۰ درصد از این افراد در شهرها و ۳۰ درصد نیز در روستاها ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.