برهان صلواتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات اداره کار استان برای پیشگیری کارگران از ابتلا به ویروس کرونا اظهار داشت: هم اکنون امکان ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری به صورت آنلاین فراهم شده است.

وی اضافه کرد: متقاضیان ثبت نام بیمه بیکاری می توانند با مراجعه به پرتال Bimebikari.mcls.gov.ir و یا پرتال اداره کل کار کردستان به نشانی kordestan.mcls.gov.ir و کلیک بروی لینک "اداره کل حمایت مشاغل و بیمه بیکاری" یا مراکز کاریابی سطح استان نسبت به ثبت آنلاین درخواست خود اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه توصیه می‌شود متقاضیان این بیمه از هرگونه مراجعه حضوری به ادارات کار خودداری کنند افزود: همچنین تمام دفترچه های بیمه تامین اجتماعی که در بهمن ماه امسال اعتبار آنها به اتمام رسیده است تا پایان فروردین ماه به صورت خودکار تمدید شده است.

صلواتی یادآور شد: همچنین همه جلسات هیئت تشخیص و حل اختلاف کارگران و نیز مجامع تعاونی‌ها تا اطلاع بعدی به خاطر مقابله با کرونا تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ تعطیل شده‌اند.

وی افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان همه اقدامات ممکن برای مصونیت جامعه کارگری استان از ابتلا به ویروس کرونا را به کار خواهد گرفت.

تاکنون در کردستان 388 نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که از این تعداد 107 نمونه مثبت و190 نمونه منفی بوده که آمار مبتلای قطعی به این ویروس به تفکیک شهرستان‌ها شامل سقز با 42 نفر، بانه ۲۳ نفر، سنندج ۱۵ نفر، کامیاران پنج، قروه ۹، مریوان ۲، دیواندره چهار، بیجار چهار، دهگلان ۲ و سروآباد یک نفر است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ایران نیز از ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.